هواپیمایی امارات «میم مثل مادر» را به صورت غیرقانونی در پروازهایش نمایش می‌دهد. خودم چون مدت‌هاست مسافرت خارج از كشور نرفته‌ام و از هواپیمایی امارات استفاده نكردم، با نمایش این فیلم مواجه نشدم. اما مطلع شدم...

از نزدیك به دوهزار فیلم پروازهای هواپیمایی امارات، تنها سه فیلم به سینمای ایران تعلق دارد كه از میان آنها «میم مثل مادر» بدون اجازه از تهیه كننده‌اش به نمایش در می‌آید. 
خطوط هواپیمایی امارات كه طی چندسال عنوان بهترین خطوط هواپیمایی دنیا را كسب كرده است برای سرگرمی مسافرانش مونیتورهایی مقابل صندلی‌ها قرار داده است كه در آن نزدیك به دوهزار فیلم از كشورهای مختلف وجود دارد كه از سینمای ایران سه فیلم
«میم مثل مادر» رسول ملاقلی‌پور و «بازنده» و «گرگ و میش» قاسم جعفری با زیرنویس انگلیسی انتخاب شده و طی روزهای گذشته «اثیری» محمدعلی سجادی جایگزین «میم مثل مادر» شده است.
در میان این فیلم‌ها آثار دیگری از كشورهای آسیایی چون كره، ژاپن، هند و بنگلادش وجود دارند كه تعداد بیشتری را نسبت به سینمای ایران به خود اختصاص داده‌اند.
 
در این فهرست فیلم‌های جدیدی چون «شرك 4»،‌ «مرد آهنی 2»، «جونس» و «پرستار بچه» نیز به چشم می‌خورد.
منوچهر محمدی تهیه‌كننده «میم مثل مادر» گفت: هواپیمایی امارات «میم مثل مادر» را به صورت غیرقانونی در پروازهایش نمایش می‌دهد.
وی اظهار داشت: خودم چون مدت‌هاست مسافرت خارج از كشور نرفته‌ام و از هواپیمایی امارات استفاده نكردم، با نمایش این فیلم مواجه نشدم. اما مطلع شدم این خط هوایی چند فیلم ایرانی خصوصا «میم مثل مادر» را نمایش داده و این درحالی است كه این شركت و یا هیچ شركت وابسته دیگری قراردادی با ما نداشته و كارشان غیرقانونی است و ما حق قانونی برای پیگیری این موضوع داریم.
این تهیه كننده افزود: مقدمات یكسری اقدامات قضایی را انجام دادیم و وكیل‌مان درحال پیگیری است. برای شركت هواپیمایی امارات هم درحال نوشتن نامه هستیم تا از كم و كیف این اتفاق مطلع شویم تا اگر بدون مجوز اقدام به پخش كردند خسارت لازم را بدهند.
 
محمدی خاطرنشان كرد: متأسفانه سینمای ایران مثل گوشت قربانی‌شده و هركس تكه‌ای از آن را می‌كند و می‌برد و این استفاده غیرمجاز به داخل هواپیما محدود نمی‌شود. جاهای دیگر هم شاهد این اتفاق هستیم و هركس به خود اجازه می‌دهد این فیلم‌ها را نمایش دهد و به سینمای ایران ضربه زند كه امیدوارم این مسأله از سوی شورای عالی سینما ، وزارت ارشاد و خانه سینما جدی گرفته شود.
وی از نحوه انتخاب این فیلم‌ها برای نمایش در هواپیما اظهار بی‌اطلاعی كرد و گفت: از اینكه چه فیلم‌هایی انتخاب شده اطلاعی ندارم و انتخاب آنها مبهم است.

غلامرضا موسوی رییس شورای عالی تهیه‌كنندگان سینمای ایران از ارسال نامه‌ای در همین خصوص طی سه هفته گذشته خبر داد و گفت: با ارسال نامه‌ای به دفتر نمایندگی هواپیمایی امارات در تهران از آنها پرسیده‌ایم، چرا بدون خرید رایت، فیلم‌های ایرانی را نمایش می‌دهند؟ 
اما متاسفانه هنوز جوابی داده نشده و اگر این تعلل ادامه پیدا كند، موضوع از طریق وكیل شورای عالی تهیه‌كنندگان به دادگاه ارسال می‌شود و باید در دادگاه پاسخگو باشند.
موسوی كه فیلم «قرمز» به تهیه‌كنندگی‌ او هم به صورت غیر قانونی در پروازهای امارات نمایش داده شده است، ادامه داد: فیلم‌هایی كه از ایران نمایش داده می‌شود هیچ اجازه‌ای گرفته نشده و حقوق پخش را نخریدند و آنها باید پاسخگوی سرقتی كه كرده‌اند،باشند.
وی درباره شركت‌های هواپیمایی ایرانی نیز اظهار داشت: شركت ایران‌ایر در قدیم حق پخش فیلم‌ها را برای سه ماه نمایش در پروازهای خارجی خریداری می‌كرد كه دوباره قرار شده ادامه داشته باشد.
 
 گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: akharinnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
فاش شدن راز تکان دهنده‌ای که باعث ابتلا زن و شوهر جوان تهرانی به ایدز شد!!
 ساخت ساختمانی شبیه پلی استیشن برای عاشقان PS3! (+عکس)
چرا حروف روی کیبورد به صورت الفبایی چیده نشدند؟! (+عکس)
حضورنه چندان جالب گلشیفته فراهانی در یک جشنواره! (+عکس)
انتخاب مدل زن اما از نوع چاق!! (+عکس)
راز طول عمر ژاپنی‌ها!؟