حقوق بشر آمریکایی بار دیگر با اعمال تبعیض علیهیک زن وزنه‌بردار مسلمان خود را به رخ جهانیان کشید! وی به خاطر داشتن حجاب ازشرکت در مسابقات وزنه‌برداری منع شده است.


"کلثوم عبدالله" زن آمریکایی مسلمانی که با تلاش بسیار توانسته است در ورزشی که عموماً مردانه محسوب می‌شود، قاعده بازی را تغییر داده و به موفقیت‌هایی دست یابد، اکنون در تلاش است تا قوانین تبعیض‌آمیز بر ضد زنان مسلمان آمریکایی را عوض کرده و با حجاب در مسابقات وزنه‌برداری شرکت کند.


این زن مسلمان آمریکایی که ۳۵ سال داشته و اهل آتلانتاست، در هفته شش جلسه تمرین کرده و توانسته است به این درجه از موفقیت دست یابد اما وی که از پدر و مادری پاکستانی زاده شده و تبعه آمریکاست به خاطر داشتن حجاب حق شرکت در مسابقات ملی وزنه‌برداری آمریکا را ندارد.


مقامات آمریکایی می‌گویند که پوشش بدن و موهای خانم عبدالله با قوانین ورزشی آمریکا مغایرت دارد! کلثوم عبدالله در خصوص این قوانین می‌گوید: "وقتی فکر می‌کنم که به خاطر داشتن پوششی خاص حق شرکت در مسابقات ورزشی را ندارم، احساس نفرت از غرب به من دست می‌دهد."


"ابراهیم هوپر" از سخنگویان شورای روابط اسلام و آمریکا با اشاره به ادعاهای دولت این کشور در زمینه تلاش برای بهبود وضعیت و قدرت بخشیدن به زنان مسلمان در سراسر جهان می‌گوید: چه قدرتی برای یک زن بالاتر از آن که بتواند در مسابقات وزنه‌برداری شرکت کند؟ اگر مقامات راست مي‌گويند،باید به این زن کمک شود نه اینکه چنین سنگ‌هایی در برابر آن انداخته شود.

خانم عبدالله قصد دارد به مبارزه خود برای تغییر قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ادامه دهد. چندی پیش زنان فوتبالیست ایرانی نیز به خاطر داشتن حجاب اسلامی از شرکت در مسابقات فوتبال زنان منع شدند.
 
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: jahannews.com
 
مطالب جالب دیگر:
عکس: هندوانه ای که درونش بنفش باشد، دیده بودید؟ حالا ببینید!!
مسابقاتی شبیه تکنو در اکباتان! + عکس
به همین راحتی ایدز می گیرید!!
مردی که برادرش 30سال در شکمش بود!!
دختری که در 1سالگی به عقد یک مرد درآمد!! + عکس
اقدام احمقانه خانم پرستار! + عکس