مادری در چین از پزشکان خواهش میکند به فرزند ۷ ماه اش که با دُمی که همچنان در حال رشد است به دنیا امده کمک کنند...
مادری در چین از پزشکان خواهش میکند به فرزند ۷ ماه اش که با دُمی که همچنان در حال رشد است به دنیا امده کمک کنند.
این پسر که شیا وی نام دارد با عارضه ی اسپینا بیفیدا(بیرون زدگی نخاع) بدنیا آمده، اختلالی که در آن ستون نخاع کاملا بسته نشده است.
شیا در وضعیت متفاوتی از این اختلال قرار دارد که به آن مایلومنینگوسل میگویند وضعیتی که در آن طناب نخاع برآمدگی دارد که موجب بوجود آمدن کیسه ای میشود که مایع نخاع در آن وجود دارد.
مادر وی چن وی که اهل استان گوانجو ی چین است میگوید جراحان به وی گفته اند نمیتوانند به همین سادگی دنباله در حال رشد را بردارند. هوان چنپینگ که یک جراح است میگوید :این دنباله حسابی رشد کرده است و حالا طولش به ۱۰ سانتی متر میرسد، اگر قطعش کنیم به زبان ساده دوباره در می آید. برای متوقف کردن این روند باید ابتدا کانال نخاعی را مرمت کنیم.کودکان مبتلا به اسپینا بیفیدا علاوه بر مشکلات فیزیکی به ناتوانی در یادگیری هم دچار هستند و از شانس بالایی برای ابتلا به ADHD نیز برخوردارند.



در بیشتر موارد از این دست پزشکان جراحی را در زمان نوزادی انجام میدهند تا از صدمات مغزی و معلولیت بیمار جلوگیری کنند. برای پیشگیری از وقوع این اختلال خوردن اسید فولیک در دوران بارداری توصیه میشود. به گزارش مرکز پیشگیری و کنترل امراض هر ساله تنها در ایالات متحده ۱۵۰۰ کودک با عارضه اسپینا بیفیدا به دنیا می آیند.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: arshnews.ir

مطالب جالب دیگر:
مراسم انتخاب زیباترین دختر چاق فرانسه! + عکس
عکس: تخت جمشید در زمان ناصرالدین شاه چه شکلی بود؟!
خبر جدید از شاهرخ خان, او دوباره پدر می شود!
بی غیرتی یک مرد عرب در حراج گذاشتن همسرش! + عکس