طرح بالارفتن قطارها از آسمانخراش‌ها با هدف شکل‌دهی نخستین ایستگاه‌های عمودی جهان ارائه شد...
طرح بالارفتن قطارها از آسمانخراش‌ها با هدف شکل‌دهی نخستین ایستگاه‌های عمودی جهان ارائه شد.
ایستگاه‌ها در شهرهایی مانند لندن و نیویورک سازه‌های وسیعی هستند، با این حال، بر اساس یک پیشنهاد جدید، قطارها برای شکل‌دادن اولین ایستگاه‌های عمودی از یک طرف آسمانخراش‌ها بالا خواهند رفت. این موضوع فضا را در مراکز شهری آزاد خواهد گذاشت و به مسافران امکان هدایت‌شدن به خارج از ایستگاه را به صورت کارآمد می‌دهد.

به گفته کریستفور کریستوفی و لوکاس مازاراسا، ارائه‌دهندگان این ایده، پروژه جدید «هاب قطار عمودی سریع‌السیر» نام گرفته و می‌تواند یک آسمانخراش عظیم را جایگزین ایستگاه‌های کنونی کند. در این شیوه، واگن‌های قطار با رسیدن به ایستگاه، مانند یک چرخ شهربازی به سمت فوقانی آسمانخراش اوج می‌گیرند و آهنرباهای موجود در طرفین ساختمان نیز به آن‌ها امکان بالارفتن را می‌دهد.



«هاب قطار عمودی سریع‌السیر» با هدف حل چالش‌های اجتناب‌ناپذیری ارائه شده که شهرها تا سال 2075 با آن روبرو خواهند شد و راهکاری پایدار را برای آینده تولیدات حمل‌و‌نقل در اختیار می‌گذارد. هدف از این هاب، جایگزینی ایستگاه‌های ترن معمولی و ایجاد نقاط ارتباطی کلیدی جدید برای تبادل افراد و کالاها با شبکه سریع‌السیر ابداعی اعلام شده است.

برج قطار قصد دارد تاثیر کنونی ایستگاههای قطار سنتی بر استفاده از زمین را حذف کند. در این طرح، مسافران به لابی اصلی می‌روند و این امر امکان بالارفتن آن‌ها از میان یک دهلیز و پلت فرم‌ها و از آنجا ورود به درون واگن‌ها را می‌دهد.
زمانی که ترن حرکت می‌کند و از شکل افقی به شکل عمودی بالا می‌رود، واگن‌ها شبیه به چرخ شهربازی شده و به مسافران داخل واگن امکان ماندن در وضعیت عمودی را می‌دهند. سازه‌ای مغناطیسی نیز که در هر طرف آن تعبیه شده، واگن‌ها را پشتیبانی خواهد کرد و این موضوع نیاز به ریل‌های زیرین را حذف کرده و به واگن‌ها و مسافرانشان امکان اتصال به برج را می‌دهد.



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir



مطالب جالب دیگر:
سیبی که نصفش زرد است و نصف دیگرش قرمز!! + عکس
علت تورم پیدا کردن باطری پس از شارژ شدن!!
عکس هایی زیبا از شکوفه های بهاری
واتس اپ به قيمت 19 ميليارد دلار فروخته شد!!
کارتون روز: سیم کارت، جایگزین دفترچه های تامین اجتماعی میشود!