اغلب مردم فکر می کنند فضای آن سوی زمین، محیطی بدون هرگونه بوی مشخص، سرد، تاریک و خالی از حیات است اما یک فضانورد ناسا بر این عقاید خط بطلان کشیده است...
اغلب مردم فکر می کنند فضای آن سوی زمین، محیطی بدون هرگونه بوی مشخص، سرد، تاریک و خالی از حیات است اما یک فضانورد ناسا بر این عقاید خط بطلان کشیده است.
"مایک هاپکینز" که به تازگی از ماموریت  166 روزه خود در ایستگاه بین المللی فضایی، به زمین بازگشته است در یک مصاحبه با عنوان "هر چه می خواهی بپرس"، برخی از رازها را در مورد فضا فاش کرد از جمله اینکه فضای رایحه و بوی خاص خود را دارد.

وی گفت: "فضا بو و رایحه دارد. منظورم در داخل ایستگاه فضایی نیست؛ وقتی یک وسیله حامل در کنار ایستگاه فضایی پهلو می گیرد، فضایی بین ایستگاه بین المللی و آن وسیله نقلیه ایجاد می شود که وقتی فشار تعدیل و دریچه باز شد، می توان این بو را که شبیه یونیزاسیون فلزی است، حس کرد.
به گفته وی این بو کاملا منحصر به فرد و بسیار مشخص و واضح است.

هاپکینز از دیگر حقایق در مورد زندگی در فضا گفت: فضانوردان عرق می کنند، گهگاه عصبی می شوند، غذایشان آن قدرها هم بد نیست.
اما نکته قابل تاملی که وی به آن اشاره کرد این بود که او و همکارانش عرق تنشان را می نوشند تا آب بدنشان حفظ شود.

به گفته وی حوله هایی که با عرق بدن این فضانوردان مرطوب شده درون دستگاهی قرار داده می شود که به شیوه میعان، آب آنها را جمع آوری کرده و پس از بازیافت، به آب آشامیدنی تبدیل می کند.
این فضانورد ادامه داد: علاوه بر خانواده ؛ میوه تازه و دوش گرفتن چیزهای ساده ای که در فضانوردان بسیار دلتنگ آنها می شوند.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
عکس یادگاری الناز شاکردوست و حسام نواب صفوی و و علی ضیا در فرودگاه
جنجال ازدواج یک خواهر و برادر!! + عکس
عکس هایی از حال و احوال این روزهای جمکران
جالب ترین کلاه ایمنی موتورسواران! + عکس
کارتون روز: تفاوت مردم عادی و سرمایه داران در گرفتن وام از بانک!