یک زوج خلاق قزوینی برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی در روز جشن ازدواج خود، تصاویری از این گونه در خطر انقراض را روی ماشین عروس نصب کردند...
یک زوج خلاق قزوینی برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی در روز جشن ازدواج خود، تصاویری از این گونه در خطر انقراض را روی ماشین عروس نصب کردند.
 ˈعلی آزادˈ روز جمعه در مراسم جشن ازدواج خود گفت: با همفکری همسرم برای حمایت و حفاظت از نسل یوزپلنگ ایرانی تصمیم گرفتیم ابتکار به خرج داده و در مراسم جشن خود و برروی ماشین عروس، به نصب تصاویر این حیوان اقدام کنیم.
 وی که کارمند محیط زیست و سرمحیط بان منطقه حفاظت شده بخش الموت شرقی است، درخصوص تاثیر این ابتکار در توجه دادن مردم به حفاظت از یوزپلنگ و دیگر وحوش در خطر انقراض گفت: بی شک چنین کاری می تواند در آگاهی بخشی به مردم و کمک به حفظ وحوش از خطر انقراض موثر باشد.
 


این داماد خوش ذوق افزود: با این اقدام، نگاه میهمانان و مردمی که ماشین عروس را می بینند به یوزپلنگ ایرانی معطوف می شود و این هشداری است برای همگان که موضوع محیط زیست و ضرورت حفظ وحوش کشورمان را جدی بگیرند.
آزاد، که به خاطر شغلش سابقه نجات یوزپلنگ در منطقه الموت را نیز دارد، گفت: این حیوان یکی از نمادهای ملی ما است و باید برای حفظ و بقای نسل آن، حساسیت بیشتری داشته باشیم.
 


ˈزهرا نوروزیˈ نوعروس نیز گفت: با این کار خواستیم توجه مردم را به محیط زیست و مساله حفظ حیوانات در خطر انقراض جلب کنیم.
وی افزود: یقین دارم با عزم همگانی و ترویج فرهنگ حفاظت از گونه های در معرض خطر، این گونه ها از جمله یوزپلنگ ایرانی از حوزه خطر انقراض خارج می شوند.
 نوروزی اظهارکرد: خوشحالم که با این کار هرچند کوچک بتوانیم توجه شهروندان را به موضوع محیط زیست جلب کرده و شاید از شکار حتی یک یوزپلنگ جلوگیری کنیم.
 
بخش های الموت غربی، شرقی و بخش طارم سفلای استان قزوین به ویژه روستای ˈپلنگهˈ از زیستگاه های مهم یوزپلنگ ایرانی هستند.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: irna.ir

مطالب جالب دیگر:
هنرنمایی فوق العاده جالب یک هنرمند زن کک مکی! + عکس
9 باور رایج درمورد ایربگ خودرو
عکس هایی از کویری پر از گل در امریکا
باور می کنید اگر زمین نچرخد این اتفاقات وحشتناک رخ می دهد!!
کارتون روز: احتمال جیره بندی اب در تهران بخاطر مصرف نادرست!