فضای پارکینگ خودروها در این مرکز خرید به صورت مجزا با خط‌ کشی صورتی رنگ از سایر پارکینگ‌ها مشخص شده و در آن تابلویی با این عنوان نصب شده: «با احترام برای بانوان رزرو شده است»...
فضای پارکینگ خودروها در این مرکز خرید به صورت مجزا با خط‌ کشی صورتی رنگ از سایر پارکینگ‌ها مشخص شده و در آن تابلویی با این عنوان نصب شده: «با احترام برای بانوان رزرو شده است». فضای این جای پارک‌ها همچنین از جای پارک‌های معمولی حدود 30 سانتیمتر بیشتر است!
مدیر این مرکز خرید می‌گوید: پس از آنکه مشاهده کردیم زنان در پارک کردن در فضای پارک استاندارد پارکینگ دچار مشکل هستند، 10 محل پارک اختصاصی و بزرگتر را در خارج از ورودی اصلی به زنان اختصاص دادیم.
یکی از زنان استفاده‌کننده از این پارکینگ‌ها با ابراز خرسندی از طراحی فضای جدید می‌گوید: فکر می‌کنم استفاده از این پارکینگ‌ها خیلی راحت‌تر است زیرا سایر جاهای پارک بسیار تنگ هستند.
وی می‌گوید: اختصاص پارکینگ‌های مخصوص به زنان از روی تعصبات جنسیتی نیست. این فقط بدین خاطر است که زنان در هنگام پارک خودرو کمی مشکل دید دارند.



با این حال مفسران خشمگین رسانه‌های اجتماعی چین مدیران این مرکز خرید را به تبعیض جنسیتی و افکار کهنه متهم می‌کنند. یکی از این منتقدان می‌گوید: این پارکینگ‌ها مثلا برای احترام به زنان طراحی شده‌اند اما در واقع توهین‌آمیز هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «یانگ هونگ جون»، مدیر این مرکز خرید که خودش نیز یک زن است ضمن رد این اتهامات می‌گوید: ما فقط می‌خواستیم کار زنان را که اکثر مشتریان ما را تشکیل می‌دهند را آسان کنیم.

وی افزود: این به هیچ وجه توهین به زنان نیست. اگر فضای پارکینگ آنها بزرگتر است دلایل خاصی دارد و این بدین معنا نیست که رانندگی زنان از مردان بدتر است. همانطور که آشپزهای مرد ماهری داریم، رانندگان زن ماهر نیز داریم.
با این حال ساخت پارکینگ‌های اختصاصی برای زنان طرح تازه‌ای نیست چراکه پیش از این در کره‌جنوبی و برخی کشورهای اروپایی این طرح پیاده شده است. اگرچه مردان معمولا زنان را به عدم مهارت کافی در رانندگی متهم می‌کنند اما بنابر آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ماه مارس 2013 میلادی در جهان مردان بیش از زنان دچار حوادث رانندگی شده‌اند و 77 درصد از قربانیان حوادث رانندگی را مردان تشکیل می‌دهند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir


مطالب جالب دیگر:
درازترین دختر جهان با قد 2 متر و 13 سانتی متری! + عکس
مقاومت بی نظیر آیفون 6! محافظ صفحه نمایش یاقوتی! + عکس
عکس جالب الناز شاکردوست با ریش و سبیل
زنده ماندن معجزه آسای دختر جوانی که در خواب راه رفت و ...!! + عکس
عکس منتخب روز / 25 تیر