در فرهنگ ما ایرانی ها دست دادن و روبوسی یکی از روش های مرسوم در سلام و احوالپرسی است. این کار برای همه ما کاملا عادی است و در بیشتر شهرهای کشورمان نیز انجام می شود...
در فرهنگ ما ایرانی ها دست دادن و روبوسی یکی از روش های مرسوم در سلام و احوالپرسی است. این کار برای همه ما کاملا عادی است و در بیشتر شهرهای کشورمان نیز انجام می شود.
اما در برخی از کشورها، روش های بسیار عجیبی وجود دارد که چندان معقول به نظر نمی رسد. به طور مثال، فکر کنید به جای سلام، زبانتان را برای طرف مقابل بیرون بیاورید. یا مثلا بینی های خود را به هم بمالید!
برای آشنایی با روش های مختلف سلام و احوالپرسی در گوشه و کنار دنیا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 
Mano در فیلیپین
برای سلام و ادای احترام کردن به فردی که از شما بزرگ تر است باید تعظیم کنید و پیشانی خود را به سمت پای او تکان دهید. پیش از انجام این کار هم می توانید عبارت: «Mano po» رابه کار ببرید. این عبارت برای نمایش احترام بسیاری است که برای طرف مقابل قائل هستید و مفهوم آن نیز یعنی «دستانتان لطفا» است.

 
سه بوسه در اوکراین
در اوکراین رسم بر این است که هنگام سلام کردن، سه بار گونه های طرف مقابل را می بوسند. نباید پیش از سومین بوسه صورت خود را عقب بکشید. بوسیدن از گونه چپ آغاز می شود و پس از بوسیدن گونه راست، دوباره یک بار دیگر گونه چپ بوسیده می شود. البته این فرهنگ برای ما کاملا آشنا است. چون بسیاری از ایرانی ها نیز دقیقا به همین شکل با هم سلام و احوالپرسی می کنند.

 
تعظیم در ژاپن
تعظیم و خم شدن در ژاپن معانی مختلفی دارد. بنابراین، باید مراقب نوع تعظیمی که انجام می دهید باشید. تعظیمی که برای بیزینس انجام می شود با تعظیمی که برای نمایش احترام انجام می شود کاملا متفاوت است. در قانون کلی، تعظیم کردن نماد ادای احترام به طرف مقابل است. سازمان ملی گردشگری ژاپن، کلاس آموزش تعظیم برای گردشگران مشتاق برپا می کند.

 
کانیک (بوسه اسکیمویی) در گرینلند
این شیوه احترام یا سلام کردن را نباید برای غریبه ها استفاده کرد. این روش فقط مختص اعضای خانواده یا دوستان بسیار صمیمی است. برای این منظور، دوطرف بینی ها و لب بالایی خود را به هم می چسبانند و در صورت یکدیگر می دمند.

 
هانگی در نیوزیلند
هانگی نیز نوعی چسباندن بینی به یکدیگر است. این روش نیز برای غریبه ها نیست و فقط برای دوستان و اعضای خانواده انجام می شود. اما مردم Maori در جشن های بزرگ این مراسم را به جای می آورند و حکم دست دادن دارد. برای این روش سلام کردن، دو طرف بینی و پیشانی های خود را به یکدیگر می چسبانند.

 
زبان در آوردن در تبت
در تبت برای ادای احترام و سلام کردن به طرف مقابل، باید زبان خود را برای او بیرون بیاورید. این کار به هیچ عنوان زشت نیست و جزو مراسم سنتی تبتی ها است. این رسم به قرن 9 میلادی باز می گردد. در آن زمان پادشاه عجیبی زندگی می کرده است که زبان سیاه داشته است. پس از مرگ این پادشاه، تبتی ها اعتقاد داشته اند او دوباره ظهور خواهد کرد و برای اینکه به دیگران نشان دهند پادشاه دوباره زنده شده نیستند، زبان های خود را به هم نشان می دادند.

 
دو بوسه در فرانسه
در فرانسه مردم برای ادای احترام و سلام کردن، دوباره گونه های یکدیگر را می بوسند. البته این رسم نیز میان اعضای خانواده و دوستان نزدیک اجرا می شود. بوسیدن گونه های چپ و راست، برای خداحافظی نیز انجام می شود. دقیقا همانند ایرانی ها.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: bartarinha.ir


مطالب جالب دیگر:
عکس نیکی کریمی در کنفرانس جهانی زنان فیلمساز نیویورک
مادر و دختری که هردو دختر شایسته بوده و هستند!! + عکس
در سال 93 کدام ایام قمر در عقرب است؟!
5 عکس جدید از بریتنی اسپیرز, کیم کارداشیان و دی کاپریو و...
ماری که زهرش گوشت انسان را آب می کند!! + عکس