می‌گویند نوجوان‌ها می‌توانند ساعت‌ها بدون مشکل بخوابند؛ اما یک زن جوان به بیماری نادری دچار شده که باعث می‌شود، در شبانه‌روز تا 22 ساعت بخوابد...
می‌گویند نوجوان‌ها می‌توانند ساعت‌ها بدون مشکل بخوابند؛ اما یک زن جوان به بیماری نادری دچار شده که باعث می‌شود، در شبانه‌روز تا 22 ساعت بخوابد.
«بث گودیر» 20 ساله از سندروم «زیبای خفته» رنج می‌برد، عارضه‌ای عصبی که از 16 سالگی گرفتارش شده و باعث می‌شود به‌طور متوسط، شب‌ها 18 ساعت بخوابد.
البته این بیماری دائمی نیست و گاه‌به‌گاه –معمولاً هر 5 هفته- سراغ بث گودیر می‌آید و به‌این‌ترتیب، او یک تا سه هفته فقط می‌خوابد و باید 24 ساعته مراقبش باشند. در این دوره، ممکن است تا 22 ساعت بخوابد و حتی وقتی بیدار است هم آشفته و گیج است.



این گمان وجود دارد که فقط هزار نفر در دنیا به این سندروم گرفتار هستند که 70 درصدشان مرد هستند. دلیل این بیماری معلوم نیست و درمانی هم برایش وجود ندارد.
او در برنامه‌ای در شبکه بی‌بی‌سی راجع به بیماری‌اش گفت: «من نصف عمرم را توی تخت گذرانده‌ام. شروع زندگی برای بیشتر افراد در اول جوانی است، وقتی به کالج می‌روی، دانشگاه می‌روی، کار پیدا می‌کنی، می‌فهمی کی هستی. این بیماری همه این‌ها را در یک مقطع خیلی مهم از تو می‌گیرد... انگار نصف زندگی‌ام محو می‌شود.» مادر بث هم که همراه او در این برنامه شرکت کرده بود، گفت: «... وقتی حالش خوب است، نمی‌گوییم "این کار را هفته بعد می‌کنیم". همان موقع که حالش خوب است انجام می‌دهیم چون ممکن است تنها فرصتی باشد که داریم.»


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: salamaneh.com

مطالب جالب دیگر:
عکس یادگاری مریم اوزرلی با مادربزرگش!
عکس: امیر تتلو عکس مادرش را برروی بدنش خالکوبی کرد!
سرآشپزی که از شیر همسرش پنیر درست کرد!! + عکس
ملکه زیبایی لبنان در یک فیلم ایرانی! + عکس
برخورد شهاب سنگ با اقیانوس خطرناک است یا با زمین؟!