این موش که نسبت به انسان هیچ احساس ترسی ندارد با داشتن 82 سانتیمتر طول و 1.5 کیلوگرم وزن در میان بزرگترین گونه های موش که تا کنون...
 
موشی 82 سانتیمتری که در نوع خود بی نظیر بوده و بزرگترین نوع موش در جهان به شمار می‌رود در جنگلهای پاپوا واقع در گینه نو کشف شد.
 گونه ای جدید از موشی عظیم الجثه در جنگلهای گینه نو کشف شد. این موش که نسبت به انسان هیچ احساس ترسی ندارد با داشتن 82 سانتیمتر طول و 1.5 کیلوگرم وزن در میان بزرگترین گونه های موش که تا کنون در جهان شناسایی شده اند قرار گرفته است.

 

این موجود که از نظر ابعاد با یک گربه برابری می‌کند و تا کنون توضیح چندانی درباره آن ارائه نشده است توسط تیم فیلمبرداری شبکه بی بی سی برای ساخت برنامه سرزمینهای گم شده آتشفشانی کشف شد. گمان می‌رود این جاندار در دهانه کوه بوساوی ساکن باشد. محقق جانورشناس موسسه موزه ملی سیمپسونیان می‌گویند این جانور یک موش واقعی شبیه به موشهایی است که در شهرها نیز دیده می‌شوند تنها از ابعاد بزرگتری برخوردار است.
 پوست این موش بزرگ پوشیده از خزی ضخیم به رنگ نقره ای- قهوه ای است که به اعتقاد دانشمندان این پوست می‌تواند در نجات جاندار در شرایط مرطوب و سرد موثر باشد. در حال حاضر نام موش پشمالوی بوساوی برای این جاندار انتخاب شده است و نام علمی آن مورد بررسی قرار دارد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد موش بزرگ به دسته جانوری Mallomy تعلق دارد که متشکل از تعدادی جانور بزرگتر از حد معمول است.
جزیره ای که موش جدید در آن کشف شده است در گینه نو قرار داشته و به دلیل تنوع زیستی و کشف تعداد زیادی از گونه های جانوری از شهرت زیادی برخوردار است.

 

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
رانا بهتر است يا مينياتور؟!
یادداشت رضا کیانیان از روز اول مدرسه رفتن پسرش
گر داوطلبی در کنکور پذیرفته نشود، هیچ تقصیری متوجه او نیست!(طنز)
تصویر مراحل سوراخ کردن پلک چشم برای انداختن حلقه!!
عرضه شامپاين سعودی و واكنش علما!!