شاید خودروهایی که این‌روزها در خیابان‌های شلوغ شهرها در حال رفت و آمد هستند نتوانند پشت دیوارها را ببینند اما شرکت فورد این ایده را در نمایشگاه CES و با معرفی قابلیت ارتباط بین خودورها...
شاید خودروهایی که این‌روزها در خیابان‌های شلوغ شهرها در حال رفت و آمد هستند نتوانند  پشت دیوارها را ببینند اما شرکت فورد این ایده را در نمایشگاه CES و با معرفی قابلیت ارتباط بین خودورها (V2V) در معرض دید عموم قرار داد.

این تکنولوژی در حال توسعه می‌تواند اثری ژرف بر امنیت جاده‌ها داشته باشد. البته این قابلیت سال‌هاست که با استفاده از ۸۰۲٫۱۱P که در واقع شکلی ساده شده از قابلیت وای‌فای در صنایع خودروسازی است، در حال توسعه بوده و از آن برای تبادل اطلاعات بین خودروهای نزدیک و در یک محدوده استفاده می‌شود اما در مدل ارائه شده توسط شرکت فودر، با نام ” من کجا هستم؟ ” در واقع مکان، مسیر، سرعت و دیگر اطلاعات مورد نیاز به صورت ده بار در ثانیه به‌روزرسانی شده و در اختیار خودروهای نزدیک به آن قرار می‌گیرد.

اما کاربرد این تکنولوژی چیست؟ با استفاده از این قابلیت می‌توانید طرحی کامل از ترافیک اطراف خود داشته باشید و بدین ترتیب از وقوع تصادفات جلوگیری کنید. در واقع با این تکنولوژی می‌توانید متوجه شوید که آیا خودرویی پیش از اینکه شما به چهارراهی برسید، در حال ورود به چهار راه است یا خیر؟ آیا خودرویی قصد دارد به طور ناگهانی از خیابان فرعی یا کوچه ها وارد مسیر اصلی شود؟ حتی می‌توانید از ترمز کردن خودروهای جلوی شما در اتوبان‌ها مطلع شوید. با صدور هشدارهایی، همه این اطلاعات در اختیار شما قرار خواهند گرفت.


به عبارت دیگر V2V می‌تواند خودروهای اطراف شما، گوشه‌های کور و حتی پشت دیوارها را ببیند. با این وجود، موانعی بر سر راه توسعه این قابلیت وجود دارند که شامل تعداد بالای خودروهای موجود در جاده‌ها، امکان دسترسی هکرها به این سیستم‌ها و برهم خوردن نظم جاده‌ها در نتیجه این اتفاق و نهایتا مشکلات امنیتی و حریم خصوصی است. موانعی که فورد تضمین کرده در حال برطرف کردن آن‌هاست

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: farnet.ir

مطالب جالب دیگر:
سوژه شدن بیماری دختر زیبا و سرشناس هالیوود سلنا گومز! + عکس
تولد دوقلوها در دو سال متفاوت! + عکس
عکس یادگاری الناز شاکردوست و نسرین مقانلو
دو عکس ترسناک در بین تاثیر گذارترین عکس های سال 2013! + عکس