گوگل اعلام کرد خودروی بدون راننده این شرکت با 1.1 میلیون کیلومتر رانندگی بدون راننده، آزمایش های خیابانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است...
گوگل اعلام کرد خودروی بدون راننده این شرکت با 1.1 میلیون کیلومتر رانندگی بدون راننده، آزمایش های خیابانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
رانندگی در سطح شهر که دارای موانعی مانند دوچرخه سواران، نابینایان و عابرین پیاده بی توجه است برای رایانه های خودرو یک چالش بزرگ بوده است.
"کریس اورمسان" مجری این پروژه می گوید: خودروهای آزمایشی اکنون می توانند با هزاران موقعیت شهری که یک سال پیش برای آنها بسیار دشوار بود، برخورد کنند.

وی با اشاره به موفقیت های به دست آمده، از پیشرفت های صورت گرفته برای کنترل کامل خودرو بدون دخالت انسان ابزار خوش بینی کرد.
این مطالب که بر روی وبلاگ اورمسان قرار گرفته است نخستین اعلام رسمی گوگل از سال 2012 تا کنون در مورد پیشرفت به سوی یک خودروی بدون راننده است که در آزمایشگاه پنهانی Google X در حال انجام است.

این شرکت اعلام کرده است هدف عرضه این فناوری به عموم تا سال 2017 است.
گفته می شود در رانندگی با این خودرو، در صورتی انسان کنترل خودرو را به دست می گیرد که رایانه آن قادر به این کار نباشد.

اما گوگل می گوید درنهایت این خودرو هیچ نیازی به راننده نخواهد داشت.
در طول طی مسیر، سرنشینان خودرو می توانند مطالعه کنند، چرت بزنند ، بخوابند یا کاری انجام دهند.

گوگل می گوید روزی فرا خواهد رسید که رایانه ها بسیار بی خطرتر از انسان رانندگی کنند.
در راستای تلاش های گوگل به این منظور، بخشی از تلاش های این شرکت بر روی خودروهای روباتیک متمرکز شده است تا آمار قربانیان جاده ای را کاهش دهد.



فناوری خودروی بدون راننده گوگل اکنون در 12 خودروی لکسوس RX450H SUVs تعبیه شده است.
در این خودروها حسگرهایی مانند رادار و لیزر، نقشه های سه بعدی از محیط اطراف خودروی بدون راننده را به طور زمان واقعی تهیه می کنند. نرم افزار گوگل نیز اجسام اطراف را به چهار گروه طبقه بندی می کند.

این گروه ها شامل خودروهای در حال حرکت، عابرین پیاده، دوچرخه و موتور سواران، اجسام ثابت مانند تابلوها، خودروهای پارک شده و جدول هاست.
در ابتدا، ظرفیت و توانایی های این خودرو خیلی مطلوب نبود چرا گروهی از عابرین پیاده را در گوشه ای از خیابان به عنوان یک نفر تلقی می کرد.
کانتری هون سخنگوی گوگل می کوید: اکنون این فناوری می تواند بین افراد تمایز قایل شود.


شیوه برخورد با موتور سواران
در شیوه برخورد با موتور سواران، مهندسین ابتدا نرم افزاری را برنامه ریزی کردند که دنبال ژست دست موتور سوار بگردد اما دریافتند اغلب موتور سواران از یک ژست استاندارد استفاده نمی کنند و گاهی اوقات به طور نادرستی در خیابان مارپیچ حرکت می کنند.
آنها با ارتقای این نرم افزار به سیستم یاد دادند تا رفتار موتور سواران را بر اساس هزاران برخورد در طول مسیر 16 هزار کیلومتری خودکار خود در خیابانهای شهر، پیش بینی کند.

چالش برخورد با علایم ایست
این فناوری می تواند نشانه های توقف را بخواند از جمله آنهایی که مراقبین مدرسه در دست می گیرند تا دانش آموزان از خیابان رد شوند.
اما این خودرو هنوز نمی داند کی بایستد و کی دوباره حرکت را آغاز کند چرا که برای رانندگی دفاعی برنامه ریزی شده است.
خودروهای گوگل می دانند در تقاطع ها که مردم در مسیرهای دیگری رانندگی می کنند باید توقف کنند.

مهندسان هنوز باید روی کارهای رایج قابل پیش بینی در این خودرو کار کنند که از جمله آنها می توان به شناخت نشانه های مختلفی اشاره کرد که رانندگان برای تعیین قصد خود به یکدیگر نشان می هند مانند، عوض کردن لاین، رفتن به سمت راست با روشن کردن چراغ قرمز و رانندگی در باران و مه.
تا کنون خودروهای گوگل حدود 1.1 میلیون کیلومتر را بدون تصادف در خیابانهای مختلف کالیفرنیا در وضعیت رانندگی خودکار پیموده است.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع : mehrnews.com



مطالب جالب دیگر:
عکس: نیکی کریمی در کنار پت و مت!!
ساخت سریع ترین اسانسور جهان!
گلایه مریلا زارعی از انتشار یک عکس!
ماجرای زنی که یک مرد را مانند سگ در خیابان می کشید! + عکس
اکسیر جوانی در پوست خرچنگ و میگو!!