وقتی میل جنسی همسران هماهنگ نیست
اغلب خانم‌ها می‌توانند با تحریک مناسب حتی بعد از پایان نزدیکی، ارگاسم‌های متعددی را تجربه كنند.
خانمی 23 ساله هستم. 4 ماه است ازدواج کرده‌ام. اغلب بعد از هر رابطه زناشویی ارضا نمی‌شوم و بلافاصله میل به رابطه دوباره دارم ولی همسرم نه. در کل میل جنسی من بیشتر از همسرم است. آیا با توجه به اینکه اوایل ازدواجمان است، میل همسرم کم است یا مشکل از من است؟

در پاسخ به این پرسش باید بگویم که میل جنسی از خصوصیاتی است که در افراد مختلف و حتی در یک فرد خاص از زمانی به زمان دیگر می‌تواند کاملا متغیر باشد و نباید توقع داشت تمایل به برقراری رابطه زناشویی در یک زوج همیشه همخوانی داشته باشد. آنچه در زندگی مشترک اهمیت دارد، تعهد طرفین در توجه به نیازهای طرف مقابل است حتی اگر با میل شخصی آنها متفاوت باشد.

در این خصوص و سایر خواسته‌های زوج، به‌جای توصیه به تحمل باید به تعامل سفارش كرد. برآورده کردن خواسته طرف مقابل و در عین حال گرفتن بازخورد و رفتار مشابه از او، تعادلی را برقرار می‌کند که از خستگی و ایجاد دلخوری و احساس بی‌توجهی در هر دو طرف رابطه پیشگیری خواهد كرد. مثلا وقتی شما از غذای یک رستوران لذت بیشتری می‌برید و همسرتان رستوران دیگری را ترجیح می‌دهد، بهتر است به جای كشمكش دائمی برای قانع کردن طرف مقابل، به تناوب به نظر یکدیگر احترام بگذارید تا در درازمدت هر دو احساس رضایت کنید. به همین ترتیب، وقتی صحبت از رضایت جنسی است، تامین آن اغلب می‌تواند برای هر کدام از طرفین حتی اگر خود او داوطلب رابطه نبوده باشد، لذت‌بخش باشد و باعث ارتقای اعتمادبه‌نفس در او و ایجاد حس احترام در طرف مقابل شود. البته در طول زمان، تمایل، نیاز و سلیقه جنسی زن و مرد ممکن است تغییر كند ولی تا وقتی اصولی که مطرح شد، رعایت شود، هر دو احساس می‌کنند به موقع به خواسته‌های آنها توجه شده است.

اگر منظور شما از اینکه بعد از هر بار رابطه ارضا نمی‌شوید، نرسیدن به ارگاسم است، هم شما و هم همسرتان باید در مورد مهارت‌های جنسی اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر با وجود رسیدن به ارگاسم کماکان احساس می‌کنید که به ادامه رابطه نیاز دارید، این موضوع می‌تواند طبیعی باشد. اغلب خانم‌ها می‌توانند با تحریک مناسب حتی بعد از پایان نزدیکی، ارگاسم‌های متعددی را تجربه كنند. در مورد این مساله آنچه احساس می‌کنید و نیاز دارید، صمیمانه با همسرتان درمیان بگذارید. البته رابطه زناشویی، صرفا به معنی داشتن نزدیکی نیست و برای برطرف کردن نیاز جنسی همسر، حتی وقتی مرد یا زن به هر دلیلی آمادگی کافی برای نزدیکی ندارند، راه‌های مختلفی وجود دارد.

دكتر سیدعلی آذین/ متخصص پزشکی اجتماعی و مدیر درمان و مسوول کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamat.ir

مطالب پیشنهادی:
ارتباط جنسی و 13 فایده آن
غذاهایی برای داشتن رابطه جنسی بهتر
6 روش ایجاد تنوع در ارتباط جنسی
یکی از مهم ترین فواید رابطه جنسی
آیا رابطه جنسی برای بیماران قلبی ممنوع است؟