ایسکلوویر، درمانی که برای بهبود تبخال تناسلی در افراد آلوده به ویروس تبخال ساده تیپ 2 مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند پیشرفت بیماری ایدز در افراد مبتلا به هر دو بیماری را کُند کند

  آیا می دانید تبخال تناسلی چیست ؟ چگونه درمان می شود؟

ایسکلوویر، درمانی که برای بهبود تبخال تناسلی در افراد آلوده به ویروس تبخال ساده تیپ 2 مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند پیشرفت بیماری ایدز در افراد مبتلا به هر دو بیماری را کُند کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تحقیقات دکتر جیرام لینگاپا در دانشگاه واشینگتون نشان داده است درمان روزانه تبخال تناسلی به کمک ایسکلوویر می‌تواند میزان غلظت پلاسمای HIV را کاهش دهد.
با این حال لازم به ذکر است که این درمان احتمال انتقال بیماری تبخال تناسلی یا HIV را از یک فرد مبتلا به فرد سالم کم نمی‌کند و نکته مهم اینکه تبخال تناسلی یکی از فاکتورهای مهم در انتقال ایدز از یک فرد به دیگری است.
تبخال یک عفونت ویروسی است که به صورت زخم اولیه موضعی با تمایل به بهبودی و عود مجدد موضعی تظاهر می کند . عامل عفونی آن هرپس سیمپلکس می باشد .
هر دو نوع این ویروسها می توانند آلودگی مجاری تناسلی یا مخاط دهان را باعث گردند . نوع شماره این بیماری عامل ایجاد تبخال تناسلی است که خاص بزرگسالان بوده و از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود .

تبخال تناسلی ممکن است پس از اولین آلودگی با ویروس و یا در اثر فعال شدن عفونت مخفی ایجاد شده و ممکن است نشانه های بالینی داشته و یا مخفی بماند .
در خانمها محل ابتدائی تظاهر ضایعات ، واژن و دهانه رحم است در حالیکه پس از عود ، زخمها در واژن ، پوست اطراف مقعد ،‌ پاها و باسن ایجاد می شود .
در مردان آلت تناسلی یا ناحیه شرمگاهی محل بروز زخمهاست و همچنین کسانیکه رابطه جنسی غیرمعقول از راه مقعد دارند در آن نقطه ایجاد می شود .مشروح این تحقیقات در مجله لانست به چاپ رسیده است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamat.ir