به خاطر بعضی توصیه‌ها در زمینه رژیم غذایی، گاهی مواقع فکر می‌‌کنید کاهش وزن خیلی مشکل و پیچیده است، اما این طور نیست. برنامه های.....

 

به خاطر بعضی توصیه‌ها در زمینه رژیم غذایی، گاهی مواقع فکر می‌‌کنید کاهش وزن خیلی مشکل و پیچیده است، اما این طور نیست. برنامه های غذایی که باید بنویسید، بر چسب های غذایی که باید بخوانید، پروتئین، چربی، کربوهیدرات‌هایی که باید به سبد غذایی خود اضافه کنید، همه این کارها به راحتی قابل عمل می‌‌باشند. از این رو با انجام چند تاکتیک زیر می‌‌توانید به راحتی وزن کم کنید. به زودی رژیم غذایی شما راه درست خوردن شما خواهد شد.

1- همیشه دسر میل کنید. بله، همیشه. یک مقدار کم دسر به شما کمک می‌‌کند تا زودتر سیر شوید. این مورد، توصیه دکتر باربارا رولنرمی‌‌باشد.

2- از یک دستمال کاغذی کمک بگیرید. با این دستمال می‌‌توانید چربی قاشق و چنگال پیتزا را پاک کنید. با انجام این عمل در هفته از خوردن یک فنجان چربی جلوگیری می‌‌کنید.

3- کمربند خود را ببندید. وقتی خوراکی های بی فایده مثل: پفک، چیبس، .... شما را تحریک می‌‌کنند،کمربند خود را یک درجه محکم تر ببندید تا یادتان نرود، می‌‌خواهید خوش اندام شوید. باید بدانید که فقط ترازو معیار اندازه گیری نیست. حتی کمربند به شما کمک می‌‌کند تا به سایز دلخواه خود برسید.

4- شیر دارای ارزش غذایی فراوانی است. بر اساس تحقیقاتی که در یکی از دانشگاه های آمریکا به عمل آمده است مصرف روزانه 1800 میلی گرم کلسیم می‌‌تواند مانع جذب 80 کالری شود. می‌‌توانید با افزودن شیر به قهوه خود گام اول را بردارید، می‌‌توانید هر اندازه که میل دارید شیر اضافه کنید، با این کار تقریبا 300 میلی گرم کلسیم مصرف کرده اید، پس حواستان به آن 1500 میلی گرم باقیمانده باشد.

5- به خودتان کمی‌‌سخت بگیرید. همیشه زمان سفارش برگر یا نان بیگل، تقاضای یک چاقوی پلاستیکی کنید. و سس مایونز یا خامه اضافی آنها را بردارید.

6- غذای خود را چاشنی دار کنید. کپسیسن (capsaicin )، ماده ای که عامل تندی در فلفل قرمز می‌‌باشد، به طور موقت متابولیسم بدن را بالا می‌‌برد.

7- میوه ها را با پوست بخورید. پوست میوه ها حاوی فیبر، فلاونوئید و مواد مغذی بیشتری می‌‌باشد. چه سیب زمینی باشد، چه سیب، گلابی و یا پرتقال باشد. و بدون اینکه زحمتی بکشید مواد فوق را به بدن خود می‌‌رسانید.

8- حتما از سوپرمارکت سبزی خوردن بخرید. هر چند گاهی اوقات قیمت آنها بالاست اما ارزش خوردن دارند. هرگز سبزی جات را از سبد غذایی روزانه خود حذف نکنید.

9- در رستورانی که غذا سرو می‌‌کنید از سلامتی غذاهای آن اطمینان حاصل کنید. از فست فودها استفاده نکنید. همچنین دقت کنید که بدن به شما دستور دهد غذا خوردن کافی است، نه اینکه از خالی شدن بشقاب متوجه شوید که سیر شده اید.

10- حدود ساعت 3 بعدازظهر یک اسنک میل کنید. مهم نیست چه اسنکی باشد. با 30 گرم آجیل یا دو تکه پنیر می‌‌توانید 170 کالری وارد بدن خود کنید.

11- از نوشیدن نوشابه های الکلی و گازدار خودداری کنید. حتی در یک مهمانی دوستانه.

12- حتما غذای خود را در بشقاب بریزید. نه اینکه در هر ظرفی بریزید و شروع به خوردن کنید. به دلیل اینکه قسمتی از سیری بینایی است. مغز انسان باید غذا را در بشقاب ببیند، اما اگر غذا را در پارچ، قابلمه یا هر چیز دیگری میل کنید، متوجه نمی‌‌شوید که چه اندازه غذا خورده اید.

13- قبل از غذا خوردن، سالاد میل کنید. چون که هر چه بیشتر سالاد بخورید کمتر تمایل به خوردن غذا دارید. تحقیقات دکتر رولز حاکی از آن است که استفاده از سالاد به عنوان پیش غذا، 12 کالری کمتر وارد بدن می‌‌کند. اما هرگز کروتن (نان خشک مکعب شکل و کوچک) و دسرهای خامه ای را استفاده نکنید، چون که تاثیر معکوسی دارند.

14- بستنی را در بیرون از منزل بخورید، یا حتی نان خامه‌ای دراز و چیبس. هرگز این خوراکی های مضر را در منزل نگه ندارید. زیرا شما را وسوسه می‌‌کنند که گاه و بیگاه مصرف کنید.

15- برای تجدد اعصاب و سر حال شدن، تناول غذاها انتخاب خوبی نمی‌‌باشد. این یک اصلاح رفتار می‌‌باشد. به جای قاپیدن یک پاکت چیبس، بافتنی خود را به دست بگیرید، کارهای هنری انجام دهید تا به این صورت دست شما خالی نباشد.

16- لحظه‌ای صبر کنید. 10 دقیقه کافی است. وقتی ذهن شما به سمت ماشین فروش های محله منحرف می‌‌شود، بدانید که گرسنه هستید و باید یکی از خوراکی ها و میوه ها را از هرم غذایی انتخاب کنید. (وقتی عصبانی، دلتنگ هستید یا با رئیس خودتان بحثی کرده اید).

17- چند وقت یکبار هر غذایی را که دوست می‌‌دارید میل کنید، چون که محرومیت مطلق حتما باعث لاغری و خوشحالی فرد نمی‌‌شود.
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ    www.seemorgh.com/health
 
مطالب مرتبط:
طرفداران فست فود چگونه لاغر شوند؟!
راههای ساده برای کاهش وزن
چطور چربی بیشتری بسوزانید؟
به سادگی لاغر شوید!!
سبزیجات استخوان ساز