نان رژیمی هم چاق می کند
کلمهٔ رژیم واژهٔ وسیعی است...
به گفته یک متخصص تغذیه، برحسب باور غلطی که بین مردم وجود دارد مصرف نان‌های رژیمی خاصیت لاغر کنندگی دارند اما این طور نیست و نانهای موسوم به رژیمی اضافه‌ وزن بیشتری را برای فرد به همراه دارد.

دکتر مسعود کیمیاگر با بیان این مطلب که افراد اغلب برای لاغری از نان‌های رژیمی استفاده می‌کنند که به دلیل کالری موجود در آن‌ها کمتر نتیجه می‌گیرند گفت: کلمهٔ رژیم واژهٔ وسیعی است و ابتدا باید ببینیم منظور از نان رژیمی چیست. بعضی کارخانه‌های نان پزی به نان‌هایشان شوید، زیره، تخم آفتابگردان و … می‌زنند و آن را رژیمی قلمداد می‌کنند. افراد هم فکر می‌کنند این نان‌ها با عنوان نان رژیمی چاق کننده نیستند. درحالی که هیچ نان لاغر کننده‌ای وجود ندارد، ‌همهٔ نان‌ها کالری دارند و می‌توانند باعث افزایش وزن شوند.

به گفتهٔ این متخصص استفاده از این نان‌ها برای بیماری‌های مختلف متفاوت است به عنوان مثال نان‌های کم نمک برای افرادی که باید نان کم نمک مصرف کنند مفید است چون فشار خونشان را کاهش می‌دهد.
کیمیاگر در ادامه در رابطه با مصرف این نان‌ها در جلوگیری از پیشرفت بعضی بیماری‌ها گفت: بعضی نان‌ها با برچسب نان رژیمی از جمله نان جو اصیل برای دیابتی‌ها بهتر است چون به دلیل ترکیبات بتاگلوکان کمک کنندهٔ خوبی است برای اینکه قند خون بالا نرود و مصرف نان‌های سبوس دار برای افراد بهتر است که باعث می‌شود فرد احساس سیری بهتری بکند و دیر‌تر از معده تخلیه شود و فرد با خوردن آن پرخوری نکند.

به گفتهٔ وی مصرف نان سبوس دار کمک می‌کند کلسترول و قند خون بالا نرود. وی در ادامه مصرف نان‌هایی که در آن ادویه‌های زنجبیل و زیره تعبیه شده است برای خانم‌های باردار به دلیل وجود آنتی اکسیدان مفید دانست و آن را برای معده‌های حساس مادهٔ خوبی دانست که باعث می‌شود فرد با مصرف آن التیام بهتری پیدا کند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : روزنامه پزشکی ایران

مطالب پیشنهادی:
دستور غذایی برای بیماران دیابتی
به مواد غذایی رژیمی اعتماد کنیم یا نه؟
غذاهای مناسب برای رژیم لاغری
شش ماده غذایی رژیمی ناسالم
رژيم غذايی لاغری