این ماده غذایی به چربی سوزی کمک می کند
دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی موجب می شود بدن چربی بیشتری بسوزاند.
رژیم های لاغری بر مبنای کاهش کالری دریافتی تنظیم می شوند اما هیچ یک از گروه های غذایی از رژیم روزانه حذف نمی گردند. بسیاری از افرادی که برای لاغر شدن از رژیم های غذایی کم کالری پیروی می کنند خودسرانه یک یا چند گروه غذایی را حذف می کنند تا به اصطلاح سریع تر و بیشتر وزن کم کنند. این در حالی است که محققان دریافتند لبنیات به ویژه ماست توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌های اضافی تقویت کرده و به کاهش وزن کمک می کند.

بر اساس مطالعات افرادی که در رژیم لاغری خود از ماست کم چرب استفاده می کنند، بیشتر از افرادی که صرفا دریافت کالری خود را محدود می کنند، کاهش وزن دارند. همچنین مصرف ماست، کاهش وزن، کاهش چربی های بدن و کاهش چربی های شکمی را تسهیل می کند.

برای انجام این بررسی تعدادی افراد چاق انتخاب شده و به دو گروه تقسیم گردیدند. هر دو گروه از رژیم غذایی کم کالری استفاده کردند که 500 کالری کمتر از میزان معمول دریافت کالری بود. یک گروه 1100 میلی گرم کلسیم در روز شامل 3 وعده ماست کم چرب مصرف می‌کردند و گروه دیگر در حدود 500 میلی گرم کلسیم در رژیم غذایی خود داشتند. پس از گذشت 12 هفته، میزان متوسط کاهش وزن در گروهی که ماست کم چرب استفاده می‌کردند بیشتر از گروه دیگر و در حدود  6 کیلوگرم بود.

نتایج نشان می دهند دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی موجب می شود بدن چربی بیشتری بسوزاند و به این ترتیب کاهش وزن بیشتری داشته باشیم. بنابراین متخصصان تغذیه توصیه می کنند در رژیم های کاهش وزن حتما از منابع کلسیم (لبنیات) به ویژه ماست کم چرب به میزان کافی استفاده کنید.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!