اگر می خواهید لاغر شوید، بخوانید
در این نوشیدنی ترکیباتی وجود دارد که به طور موقت متابولیسم را افزایش می دهند.
برخی غذاها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که موجب افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن می شوند. با استفاده از این غذاها می توانید سوخت و ساز بدن خود را فعال کنید.

غلات سبوس دار
وقتی از غذاهای سبوس دار وحاوی فیبر بالا مانند جو دوسر و نان های سبوس دار استفاده می کنید، بدن شما قادر است 2 برابر کالری نسبت به زمانی که غذاهای فرآیند شده و آماده می خورید بسوزاند.

گوشت های بی چربی
برای هضم منابع پروتئینی به 30 درصد انرژی آزاد شده از این غذاها نیاز دارید. بدین معنی که یک سینه مرغ که حاوی 300 کالری است برای فرآیند هضم به 90 کالری انرژی نیاز دارد.

لبنیات کم چرب
لبنیات غنی از کلسیم و ویتامین D بوده که به ساخت توده عضلانی و حفظ و بهبود متابولیسم بدن کمک می کنند.

چای سبز
نوشیدن 4 فنجان چای سبز در روز موجب کاهش 2.7 کیلوگرم وزن درمدت 8 هفته می شود. در این نوشیدنی ترکیباتی وجود دارد که به طور موقت متابولیسم را افزایش می دهند. چای سبز را هم به صورت گرم و هم سرد می توان مصرف نمود.

عدس
مصرف یک فنجان عدس در روز، 35 درصد از آهن مورد نیاز بدن شما را تامین می کند و از آنجایی که 20 درصد افراد از کمبود آهن رنج می برند، این ماده غذایی نقش مهمی در حفظ سلامتی دارد. متخصصان معتقدند که کمبود دآهن موجب کاهش سوخت و ساز بدن می شود.

فلفل تند
ماده ای که موجب طعم تند فلفل می شود در سوختن کالری و افزایش متابولیسم بدن نقش دارد. فلفل تند را می توان به صورت خام، پخته، خشک شده و یا پودر شده همراه با اغلب غذاها مصرف نمود.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!