وقتی رژیم داریم ولی دیگر لاغر نمی شویم!
متابولیسم پایه مقدار انرژی‌ای است که بدن شما برای انجام اعمال حیاتی خود به آن نیاز دارد.
ثابت شدن وزن در مرحله‌ای از برنامه کاهش وزن طبیعی است. این مرحله تقریبا برای همه کسانی که از طریق رژیم و ورزش به‌دنبال لاغری هستند اتفاق می‌افتد. با این حال هنوز هم خیلی‌ها از دیدن عدد یا عقربه‌های ترازو که یکی، دو هفته ثابت مانده و تکان نمی‌خورد تا مرز سکته پیش می‌روند!

متابولیسم پایه مقدار انرژی‌ای است که بدن شما برای انجام اعمال حیاتی خود به آن نیاز دارد و برای هر 450 گرم وزن، چیزی حدود 10 کیلوکالری است. وقتی شما 76 کیلو وزن دارید، تقریبا باید 1700 کالری در روز دریافت کنید تا وزن‌تان ثابت بماند. پس 200 کالری کمتر می‌خورید یا با ورزش کردن 200 کالری می‌سوزانید و انرژی مصرفی‌تان را تا 1500 کالری در روز می‌رسانید.

طبیعی است که در این مرحله وزن کم کرده و 67 کیلو می‌شوید. در این مرحله اگر همچنان به مصرف 1500 کالری در روز ادامه دهید، وزن‌تان ثابت می‌شود چون بدن شما با وزن جدید، درست به همین میزان کالری نیاز دارد.

احتمالا حالا دارید با خودتان فکر می‌کنید که چگونه غذای مصرفی‌تان را کمتر کنید تا وزن‌تان دوباره پایین بیاید؟ بهتر است قبل از هر اقدام اشتباهی، این نکته را به خاطر بیاورید که کمتر غذا خوردن به خودی خود یکی از عوامل پایین آمدن متابولیسم پایه بدن است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: همشهری‌تندرستی

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!