لاغر شدن را از صبحانه شروع کنید
صبحانه‌تان را با پروتئین شروع کنید.
خیلی از ما همیشه به دنبال راه‌های ساده‌‌ای برای لاغرشدن هستیم. اما برخی از افراد هم هستند که تنها به دنبال روش‌های سالم‌تر تغذیه می‌گردند.

یکی از بهترین راه‌های واقع‌گرایانه و بلندمدت برای رسیدن به این هدف، تغییر در سبک زندگی ازجمله نحوه خوردن صبحانه است؛ به این معنا که هر روز یک صبحانه کامل و سالم بخورید. سایت تایمز در گزارشی به این مساله اشاره کرده که خوردن صبحانه، سرعت متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، بنابراین روش ساده‌ای برای شروع یک روز پرفعالیت خواهد بود. خوردن غذاهای متفاوت، تاثیرات متفاوتی بر میزان متابولیسم بدن دارد و حتی برخی از آنها می‌توانند سرعت سوخت‌وساز بدن را کند کنند.

پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که خوردن صبحانه، متابولیسم بدن را تسریع می‌کند، در نتیجه اگر 30 تا 60 دقیقه پس از بیدار شدن صبحانه بخورید، از تمام ظرفیت چربی‌سوزی بدن‌تان استفاده خواهید کرد. اولین خوراکی که در روز می‌خورید به شما کمک می‌کند که در طول روز احساس گرسنگی به شما غلبه نکند و در نتیجه انتخاب‌های نادرستی برای ناهار و شام نداشته باشید.

صبحانه‌تان را با پروتئین شروع کنید. صبحانه‌ای مثل تخم‌مرغ و ماست یونانی نه‌تنها گرسنگی را برطرف می‌کند، بلکه در کمتر شدن غذای طول روز و درنهایت از دست دادن وزن نیز تاثیر دارد. یکی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد زنانی که صبحانه تخم‌مرغ می‌خورند دو برابر کسانی که روزشان را با شیرینی‌جات آغاز می‌کنند، لاغر می‌شوند. پروتئین موجود در تخم‌مرغ، احساس سیری طولانی در بدن ایجاد می‌کند.

برنامه‌های غذایی با پروتئین بالا انتخاب‌های مناسبی برای یک روز پرانرژی هستند، زیرا در مقایسه با سایر صبحانه‌ها زمان بیشتری برای هضم آنها صرف می‌شود. خوردن صبحانه‌ای با موادی نشاسته‌ای کمتر مثل موز هم به شما کمک می‌کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید؛ به این دلیل که انرژی بیشتری برای استفاده از چربی موجود در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین شاید بد نیست ترکیبی از موز و جو را برای یک صبحانه غنی و خوشمزه امتحان کنید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : روزنامه فرهیختگان

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!