متخصصان معتقدند این 9 ماده ی غذایی بسیار برای بدن ضروری هستند ، آیا این 9 ماده را می شناسید؟

 

سیب؟ گاز باید زد با پوست!
كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، انواع سرطان‌ها، خوش‌اندام شدن و دیرتر پیر شدن، آرزوی خیلی‌هاست. بیشتر متخصصان، 30 دقیقه ورزش روزانه و 7 تا 8 ساعت خواب شبانه را جزو گام‌های موثر برای دست یافتن به این آرزوها عنوان می‌کنند، در حالی که براساس جدیدترین تحقیقات،‌ نقش تغذیه مناسب هم بسیار پررنگ است. متخصصان تغذیه، 9 ماده‌غذایی زیر را به‌عنوان مفیدترین و در دسترس‌ترین خوراکی‌ها برای دستیابی به سلامت برشمرده‌اند كه مصرف مرتب و به اندازه‌شان توصیه می‌شود.....
سیب با پوست حتماً شنیده‌اید كه پوست سیب به‌عنوان یک ماده ضدسرطان، جزو مفیدترین بخش‌های سیب به حساب می‌آید که متاسفانه معمولا افراد از خوردن آن امتناع می‌کنند.
به گفته دکتر روی‌های‌لیو، متخصص تغذیه، خوردن سیب به همراه پوست‌اش از بروز یا پیشرفت سرطان پستان، کولون و کبد جلوگیری می‌كند. در بین سیب‌های موجود در بازار، خوردن سیب قرمز به علت خواص بیشترش به همه افراد توصیه می‌شود.

لبنیات

مصرف مناسب، کافی و روزانه ویتامین D و کلسیم می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش دهد. به گفته دکتر جن‌لپ، استاد داروسازی دانشگاه کریتون، ویتامین D می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از این طریق امکان ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهد. با اینكه ویتامین D می‌‌تواند از طریق تابش نور خورشید به وسیله پوست تولید شود اما توصیه پژوهشگران به استفاده از غذاهای حاوی کلسیم و ویتامین D یا قرص‌های مکمل حاوی آنها زیاد است. دلیل این توصیه هم کمبود نور خورشید در مناطقی در دنیا و اطمینان از رسیدن کامل این مواد مغذی به بدن است. البته خواص کلسیم و ویتامین D در جلوگیری یا به تعویق افتادن احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های مفصلی و پوکی استخوان هم بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

پسته

عده‌ای از پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا برای اثبات اثربخشی پسته بر کاهش کلسترول، به گروهی از داوطلبان، روزانه 50 گرم (تقریبا به اندازه یک مشت بسته) پسته دادند و بعد از 4 هفته مشاهده کردند که این مغز مغذی باعث کاهش 7/6 درصدی کلسترول و 6/11درصدی LDL (كلسترول بد خون) آنها شده است. تنها نکته‌ای که دکتر پنی‌کریس، سرپرست این تحقیقات، عنوان کرد این بود که 25 پسته حدود 160 كیلوکالری انرژی تولید می‌کند، بنابراین آنهایی که در حال كاهش وزن هستند باید حواس‌شان به این نکته بیشتر باشد.

عسل

عسل، این خوراکی شیرین و خوش‌مزه از دیرباز به‌عنوان یک ماده دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مردمان قدیم برای بهبود زخم‌های‌شان، عسل روی آن می‌مالیدند، بدون اینکه بدانند آنتی‌باکتریال بودن عسل باعث التیام زخم‌شان می‌شود. نتایج تازه‌ترین تحقیقات هم نشان می‌دهد که مصرف عسل در کاهش LDL خون و اكسید شدن آن نقش به‌سزایی دارد.

تخم‌مرغ

بنابر اظهارات دکتر الیزابت جانسون، بیوشیمیست تغذیه دانشگاه تافت، مصرف تخم‌مرغ باعث افزایش قدرت بینایی افراد بدون بالا بردن کلسترول یا تری‌گلیسیرید آنها می‌شود. او می‌گوید: «آنتی‌اکسیدانی به نام کاروتنویید در تخم‌مرغ وجود دارد که یکی از مهم‌ترین منابع تقویت قدرت بینایی به شمار می‌آید

غلات سبوس‌دار
مصرف مستمر و روزانه غلات یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های التهابی است. محققان دانشگاه مینه‌سوتا اعتقاد دارند که خوردن 11 وعده غلات در هفته (به ویژه برای خانم‌ها) کمک شایانی به کاهش خطر ابتلا به دیابت، آسم و بیماری‌های قلبی می‌کند. دکتر دیوید جاکوبس، سرپرست این تحقیقات و استاد دانشگاه مینه‌سوتا، جو،‌ برنج، ماکارونی و نان‌های سبوس‌دار را جزو بهترین غلات برمی‌شمرد و راز طول عمر را در مصرف آنها می‌داند.
 
انجیر خشک و كشمش
میوه‌های خشک شده غنی از آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها به وسیله خنثی كردن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن،‌ از پیری زودرس و ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند. در بین میوه‌های خشک هم انجیر و کشمش از اهمیت بیشتری برخوردارند. مصرف تنها 4 تا 5 عدد انجیرخشک در روز می‌تواند 9 درصد رادیکال‌های‌ آزاد بدن را از بین ببرد، بنابراین پیشنهاد پژوهشگران دانشگاه اسکرانتون، خوردن انجیر خشک یا کشمش به جای قند و شکر، همراه با چای یا قهوه است.
سالاد میوه
به گفته دکتر لیو، خوردن سالادی مرکب از پرتقال، سیب، انگور و کیوی به عنوان یک میان‌وعده می‌تواند قدرت آنتی‌اکسیدان‌های منتشر شده در بدن را تا 5 برابر افزایش دهد. به طور کلی، ترکیب میوه‌هایی همچون توت‌فرنگی، سیب، انگورقرمز، پرتقال، موز، هلو، آناناس و گلابی می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد، البته اگر فصل‌شان باشد زیرا بهتر است هر میوه‌ای در فصل‌اش میل شود.

چای سبز

براساس یک مطالعه ژاپنی، نوشیدن روزانه 2 فنجان چای سبز می‌تواند سبب کاهش خطر احتمال ابتلا به سرطان و کنترل کلسترول خون شود. به علاوه، نوشیدن این مقدار از چای سبز موجب بهبود عملکرد مغز و در نتیجه آرامش روانی افراد هم می‌گردد. محققان ژاپنی حتی پا را هم از این حد فراتر گذاشته‌اند و در پی اثبات اثربخشی چای در درمان آلزایمر هستند .
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی :
این خوراکی= تحریک تمایلات جنسی
خوراکی برای شادابی پوست
خوراکی مفید برای گلو درد
خوراکی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن
خوراکی فوق العاده برای کاهش سایز دور کمر