برای داشتن پوستی زیبا، از درون بدن پوست تان را تغذیه کنید و با کمک این خوراکی های می توانید...
 
پوست برای مقابله با رادیکال های آزاد مهاجم علاوه بر مراقبت های خارجی، به بدنی که از داخل سالم و متعادل هم باشد، نیاز دارد.

به این دلیل است که مکمل های غذایی ضد پیری، باید با کرم های ضد پیری متناسب با نوع پوست هم، همراه شوند.

در این مقاله می خوانیم: 
پوست غشایی است با اهمیتی حیاتی؛ زیرا مانند یک سد طبیعی نقش مهمی در مقابل تهاجم اشعه های ماوراء بنفش، آلودگی های محیطی، استرس و دخانیات بازی می کند. این تهاجم ها تشکیل رادیکال های آزاد را به همراه دارند، رادیکال ها هم به نوبۀ خود، حاوی موادی هستند که به پوست آسیب های غیرقابل برگشتی می رسانند.  

در این مرحله است که مکمل های غذایی وارد میدان می شوند: این مکمل ها از حمله های مستقیم به سلول های پوستی جلوگیری می کنند. 

مکمل های غذایی، از یک سو حفظ میزان کلاژن و الاستین و... را تضمین می کنند و از سوی دیگر ویتامین و مواد ضد رادیکالی دیگر را برای پوست به همراه دارند. 

کوکتلی ضد پیری برای پوست شما
مکمل های غذایی، در وهلۀ اول، حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان A, C, E هستند که غشاهای سلولی را محافظت می کنند و سرعت پیرشدن پوست را می کاهند. 

ضمناً، باید اسیدهای چرب ضروری را هم به رژیم غذایی اضافه کرد، اسیدهای چرب نقش مهمی در مرطوب نگه داشتن پوست خصوصاً زمانی که خشک می شود، به عهده دارند.

این کوکتل ها حاوی سلنیوم، روی، عصارۀ سویا، رتینول گیاهی، چای سبز، تفالۀ انگور، سیلیس و یا بتاکاروتن هستند. 

به طورکلی، این مکمل های غذایی از سن 30 یا 35 سالگی به زنان توصیه می شود؛ حتی ممکن است برای زنانی که در معرض آفتاب قرار می گیرند، زودتر از این سن شروع شود. اگر چه پوست تان را توسط کرم های مناسب در مقابل اشعۀ ماوراءبنفش محافظت می کنید، باید از طریق داخل بدن هم با تجمع رادیکال های آزاد مبارزه کنید. 
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی :
توصیه های یک متخصص پوست درباره كرمهای ضدآفتاب
جادوی خیار برای پوست
این سبزی،پوست شما را شفاف می کند!
آیا پوست و مویی زیبا می خواهید؟
با پوست و مویتان12 کار نکنید!