معجزه آجیل در دوران بارداری
مصرف برخی مواد خوراکی خاص در ماه‌های نخست بارداری، جنین را در برابر این خوردنی‌ها مقاوم می کند.
نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری مغز خشکبار مصرف کرده‌اند، کمتر دچار حساسیت به آجیل و خشکبار می‌شوند.

پزشکان آمریکایی در این مطالعه به بررسی سوابق پزشکی و رژیم غذایی بیش از 8000 کودک و مادران آنها پرداخته و دریافتند: مصرف برخی مواد خوراکی خاص در ماه‌های نخست بارداری، جنین را در برابر این خوردنی‌ها مقاوم کرده و در نتیجه احتمال بروز آلرژی‌ به مغز خشکبار را در آنها کاهش می‌دهد.

اما به دلیل یافته‌های ضدونقیض درباره تاثیر مصرف خشکبار و با توجه به نتایج مطالعات قبلی که نشان داده‌اند مصرف آجیل نه تنها تاثیری بر سلامت ندارد بلکه حتی ممکن است مصرف زیاد آن خطرات احتمالی داشته باشد لذا متخصصان تغذیه هنوز نمی‌توانند به زنان باردار تاکید کنند که حتما در دوران بارداری آجیل مصرف کنند و برای دستیابی به نتایج قطعی‌تر انجام آزمایش‌های بیشتر مورد نیاز است.

دکتر «لیندسای فرازیر» از بوستون گفت: در بررسی‌هایی که روی این تعداد کودک انجام دادیم دریافتیم کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری آجیل مصرف کرده بودند یک سوم کمتر دچار حساسیت به خشکبار شده‌اند. به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، فرازیر همچنین اظهار داشت: البته فاکتورهای دیگری نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند. به طور مثال زنانی که در دوران بارداری آجیل را در رژیم غذایی‌شان گنجانده بودند، رژیم غذایی سالم‌تری داشتند و برنامه غذایی روزانه آنها حاوی مقدار قابل توجهی از میوه‌ها و سبزیجات بوده است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
بهترین جایگزین آجیل
6 اشتباه رايج درباره آجيل
خواص درمانی آجیل
به آجیل "نه" نگویید
آجیل بوداده یا خام، کدام بهتر است؟