توصیه های طب سنتی در دوران بارداری
گل بنفشه و ختمی ملینات مضر برای زنان باردار است.
دکتر سمیه عقیقی، متخصص طب سنتی با بیان اینکه بارداری، دوران سرنوشت سازی برای جنین و مادر است و باید به اصول تغذیه‌ای و بهداشتی این دوران توجه شود، گفت: در این دوران باید از حمام زیاد، حرکات و ورزش‌های سنگین، نزدیکی زیاد خصوصاً در اوائل بارداری و اواخر آن و به ویژه در بارداری اول، پرهیزکرده و نکات لازم در پیشگیری از ضربه خوردن نیز باید رعایت شود.

وی ادامه داد: باید در دوران بارداری از پرخوری و کم خوری، از غم و اندوه خصوصاً در پیش از 6 هفتگی و بالای هشت ماه، پرهیز از خوشحالی شدید، صداها و بوهای شدید، مالیدن روغن به سر و فریاد زدن نیز خودداری کرد.

این متخصص طب سنتی پوشاندن زیر دنده‌ها با پارچه نرم و افزایش دوش گرفتن نزدیک زایمان را به زنان باردار توصیه کرد و گفت: به، سیب، گلابی، بادام، انار برای زنان باردار مفید است.

دکتر عقیقی با بیان این مطلب که گل بنفشه و ختمی ملینات مضر برای زنان باردار است، افزود: آنچه قاعده‌آور است مثل لوبیا، نخود، کنجد، گلرنگ، مواد تند و تلخ مثل زیتون کال و چیزهای بادانگیز مثل لوبیا، باقلا، نخود، کنجد و کرفس برای زن باردار مضر است. وی همچنین بیان کرد: از مصرف مواد تند و تیز مانند باقلای مصری، زیتون خام و فلفل باید در این دوران خودداری شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه تهوع و استفراغ بیشترین مشکل زنان باردار اوایل حمل تا ماه چهارم و گاهی تا آخر حاملگی است، اظهار داشت: زنان باردار برای کاهش این عارضه می‌توانند "به" را در فویل پیچیده و در فر پخته و بعد از غذا مصرف کنند.

دکتر عقیقی در خصوص تغذیه در ماه نهم بارداری گفت: مصرف روزانه 9 گرم روغن بادام شیرین صبح ناشتا در صورتی که یبوست شدید دارند، پرهیز از مواد ترش، قابض و غلیظ، نوشیدن شیر گاو روزانه بر حسب تحمل و خوردن غذای چرب و حلوای چرب قندی با روغن بادام با هدف تسهیل در تولد نوزاد توصیه می‌شود.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
نسخه طب سنتی برای اختلالات جنسی
درمان بیماریها با طب سنتی
زنجبیل در طب سنتی
مزاج شناسی؛ اصولی‌ترين کار در طب سنتی ايرانی
تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی!