ارتباط تغذیه مادر با جنسیت جنین
اگر علت منطقی برای تاثیر تغذیه مادر بر تعیین جنسیت جنین وجود داشته باشد ناشی از تغییرات PH بدن مادر توسط مواد غذایی است.
یک کارشناس تغذیه معتقد است: تاثیر رژیم غذایی مادر بر تعیین جنسیت جنین تنها 15 تا 20 درصد پایه علمی دارد.
مسعود نصیری با اشاره به اینکه تعیین جنسیت جنین بر اساس تغذیه مادر مبنای علمی ثابت شده‌ای ندارد، اظهار داشت: به هر حال این روش در حال حاضر انجام می شود و در حد 15 تا 20 درصد نیز تاثیرگذار است. وی یادآوری کرد: اگر علت منطقی برای تاثیر تغذیه مادر بر تعیین جنسیت جنین وجود داشته باشد ناشی از تغییرات PH بدن مادر توسط مواد غذایی است. به گفته این کارشناس تغذیه، PH بدن مادر می‌تواند ارتباطات یونی بین تخمک و اسپرم را تحت تاثیر قرار دهد و تعیین کند که جنین تشکیل شده XX باشد یا XY.

نصیری خاطرنشان کرد: بر اساس رژیم‌هایی غذایی که برای تعیین جنسیت جنین تجویز می‌شود، شرایط قلیایی بدن مادر جنین را به سمت پسر شدن و شرایط اسیدی جنین را به سمت دختر شدن هدایت می‌کند. وی مصرف پتاسیم و سدیم را از عوامل قلیایی شدن محیط بدن مادر دانست و اضافه کرد: موز و خرما می‌توانند چنین شرایطی را ایجاد کنند. این کارشناس تغذیه محدود کردن مصرف منابع کلسیم را نیز از جمله عواملی دانست که می تواند محیط بدن مادر را قلیایی کند.

نصیری در ادامه گفت: ابزارهای بهتر و قدرتمندتری برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد از جمله روش‌هایی که موقع آزاد شدن تخمک به کار گرفته می شود که بهتر است به جای رژیم‌های غذایی از این روش‌ها استفاده کرد.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
مادران باردار ناخواسته به جنین آسیب می رسانند
تاثیر مهم نحوه خوابیدن مادر باردار بر سلامت جنین
اثرات برخی بیماریهای مقاربتی بر جنین
این روش های درمانی بر جنسیت جنین موثرند
یک نوشیدنی خطرناک برای سلامت جنین