جنسیت جنین را با خوردن این مواد غذایی تعیین کنید
رعایت این رژیم توسط پدر فقط از جنبه روانی در همراهی با همسر موثر خواهد بود

دکتر سید علی کشاورز، رئیس گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که زمان شروع رژیم غذایی برای تعیین جنسیت جنین حداقل دو ماه قبل از بارداری است، گفت: "نقش تغذیه در تعیین جنسیت تا حدود 75 تا 80 درصد به اثبات رسیده است." وی با بیان این که بیماری‌هایی نظیر هموفیلی و دیستروفی عضلانی فقط در جنس مذکر بروز می‌کند، افزود: "با توجه به اهمیت این موضوع و دلایل پزشکی تصمیم‌گیری در مورد تعیین جنسیت جنین کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

بیشتر بدانید : این روش برای تعیین جنسیت جنین جواب می دهد!

بیشتر بدانید : آیا فشار خون مادر می تواند بر جنسیت جنین تاثیرگذار باشد؟

بیشتر بدانید : عوارض بارداری نوزاد پسر برای مادر بیشتر است یا نوزاد دختر؟

رئیس گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اهمیت نسبت یون‌ها در مواد غذایی یادآور شد:«یون‌های سدیم، پتاسیم و کلسیم در تعیین جنسیت جنین نقش اساسی دارند و نسبت یون‌ها در مواد غذایی مهمتر از غلظت آن‌ها است.» وی با اشاره به این که استفاده از یون‌های سدیم و پتاسیم باعث تشکیل جنین مذکر و یون‌های کلسیم و منیزیم باعث تشکیل جنین مونث می‌شود، گفت: "رعایت رژیم به مدت شش ماه مجاز است. در صورتی که در طی این مدت بارداری اتفاق نیفتد رعایت رژیم غذایی بیش از مدت شش ماه سبب ایجاد کمبود مواد مغذی خواهد شد."

 مادری که تمایل به داشتن فرزند پسر دارد باید مصرف لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کند و میوه‌جات و سبزیجات بیشتری مصرف كند. همچنین مصرف گروه نان و غلات، انواع گوشت‌ها و میوه‌ها و حبوبات و دانه‌های روغنی، کره، مایونز، انواع ادویه‌جات، انواع شیرینی‌های فاقد شیر و انواع شربت‌ها بدون اشکال است.

مواد غذایی غیرمجاز در رژیم غذایی جنین پسر شامل میگو و تخم مرغ و از گروه میوه‌ها و سبزیجات کرفس و اسفناج، لوبیای سبز، کاهوی سبز، بیسکویت، کاکائو و شکلات است.

دکتر کشاورزی با اشاره به رژیم پیشنهادی در تعیین جنسیت جنین دختر گفت: "حذف نمک در غذاها از نکات مهم در این رژیم است. از گروه میوه‌ها و سبزیجات مادر می‌تواند هویج، خیار، لوبیا سبز، سیب، ترب و سیب‌زمینی و پیاز مصرف کند ولی در مصرف انواع لبنیات هیچ گونه محدودیتی ندارد."

انواع موادغذایی غیر مجاز در تعیین جنسیت جنین 

این مواد غذایی شامل نان سفید، ذرت، سبوس گندم، لوبیای خشک و عدس و از گروه سبزی و میوه‌ها زردآلو ، موز، چغندر، گیلاس، خیار، تره، خرما، شاهی، اسفناج، نارنگی، خربزه و زیتون است.

رعایت رژیم غذایی فقط در مادر ضرورت دارد، رعایت این رژیم توسط پدر فقط از جنبه روانی در همراهی با همسر موثر خواهد بود.

بیشتر بدانید : تعیین جنسیت نوزاد قبل از تولد با روش رمزی

بیشتر بدانید : تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی!

بیشتر بدانید : تشخیص جنسیت جنین بدون سونوگرافی!

بیشتر بدانید : پسر یا دختر؟ تعیین جنسیت فرزند مطابق میل شما!

بیشتر بدانید : تعیین جنسیت جنین خطرناک است

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir