بخور و نخورهای مادرانه
مصرف برخی خوراکی‌ها مانند نخود، لوبیا، کنجد و کرفس بهتر است محدود شود.
یک متخصص طب سنتی توصیه‌های لازم برای زنان باردار را اعلام کرد و گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها مانند نخود، لوبیا، کنجد و کرفس و مواد تند و نفاخ مانند باقلا، زیتون خام و فلفل باید در این دوران محدود شود.
علی حسینی گفت: در طب سنتی توصیه شده در دوران بارداری باید از حمام کردن زیاد، انجام حرکات و ورزش‌های سنگین پرهیز شود. وی ادامه داد: در این دوران باید از مصرف غذاهای بسیار سرد و بسیار گرم پرهیز کرد و از غذاهای متعادل استفاده کرد.همچنین مصرف غذاهای زود هضم بسیار توصیه می شود.

حسینی گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها مانند نخود، لوبیا، کنجد و کرفس بهتر است محدود شود. بنابراین در دوران بارداری از پرخوری و کم خوری باید پرهیز کرد. وی گفت: مصرف مواد تند و نفاخ مانند باقلا، زیتون خام ،نخود و لوبیا و فلفل باید در این دوران محدود شود. این متخصص طب سنتی ادامه داد: زنان باردار بهتر است از غم و اندوه، خوشحالی شدید، صدا و بوهای شدید، مالیدن روغن به سر و فریاد زدن خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مصرف میوه هایی مانند به، سیب، گلابی و انار برای زنان باردار مفید است.
حسینی گفت: مادران باردار باید از فعالیت های سنگین بدنی و حالت جهش و پرش بپرهیزند. البته میزان فعالیت زن باردار به وضعیت جسمی وی قبل از بارداری بستگی دارد.

این متخصص طب سنتی گفت: برای جلوگیری از حالت تهوع می توان از نان برشته، بوئیدن لیمو استفاده کرد یا میوه به را در فویل پیچیده و در فر پخت و بعد از غذا مصرف کرد.
وی افزود: در ماههای پایانی بارداری نیز مصرف روغن بادام شیرین مناسب است و خوردن غذای چرب و روغن بادام توصیه می‌شود البته تمام این نکات گفته شده در هر فردی متفاوت است و بهتر است با مشورت پزشک معالج باشد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: فارس

مطالب پیشنهادی:
7 زنگ خطر در اوایل بارداری
لیست ممنوعه غذایی زنان باردار
مواظب باشید در دوران بارداری و بعد از آن چاق نشوید!
معرفی نوشیدنی های مفید در دوران بارداری
با تهوع بارداری چه ‌کار کنیم؟