میوه‌های خشك از دیرباز در میان ایرانیان و در مراسم آیینی و مذهبی كاربرد فراوان داشته است....

استفاده از میوه‌های خشك سنتی‌كهن نزد ایرانیان

. انگور خشك استفاده از میوه‌های خشك می‌تواند از دور ریز شدن میوه‌هایی كه در آستانه خرابی و گندیدگی قرار دارند جلوگیری كند. با این كار علاوه بر جلوگیری از اسراف به منبع مهمی از مواد معدنی دیگر دست می‌یابیم. میوه‌های خشك ماندگاری طولانی دارند و در صورت دسترسی نداشتن به میوه تازه می‌توانند تا حدی جانشین آنها شوند. میوه‌های خشك طعم خوبی دارند و می‌توان به جای تنقلات نامفیدی مثل چیپس و پفك از آنها به عنوان نیم‌وعده غذایی برای كودكان استفاده كرد. حمل و نقل این میوه‌های خشك برای كودكان آسان است. ظاهر زیبا و رنگ‌های گوناگون این میوه‌ها باعث جلب‌توجه و برانگیختن اشتهای كودكان می‌شود.

برای خشك كردن میوه‌ها دو روش وجود دارد یكی از طریق دستگاه‌های خشك كردن سبزیجات و میوه‌ها كه در اندك زمانی به میوه خشك دست پیدا می‌كنیم و دیگری از روش طبیعی یعنی خشك كردن میوه‌ها روی شوفاژ یا حتی روی میز آشپزخانه.

البته این كار در فصل زمستان امكان‌پذیر است اما در فصل تابستان ممكن است میوه‌ها قبل از خشك شدن گندیده شوند.اگر همیشه ظرفی پر از میوه خشك روی میز داشته باشیم، به تنظیم وزن خود نیز كمك می‌كنیم.جدا از تمام مواردی كه برشمردیم، خشك كردن میوه زنده نگه داشتن رسمی باستانی نیز هست.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی:

 میوه های چربی سوز
میوه های مفید برای سلامت مو
میوه ای مفید برای بیماران دیابتی
میوه افزایش عمر
كاهش كلسترول با خوردن این میوه