در فصل سرما این خوراکی را به رژیم غذایی تان اضافه کنید
عسل سابقه‌ای طولانی در درمان زخم دارد.
اگرچه طعم‌دهنده‌های بسیاری برای غذاها وجود دارند اما عسل جزو خوردنی‌هایی است که علاوه بر طعم و مزه دلچسب، خواص تغذیه‌ای بسیاری نیز دارد.

به گزارش سایت اینترنتی هلث، متخصصان تغذیه و سلامت توصیه می‌کنند که با فرا رسیدن فصل سرما این خوردنی مفید را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و با مصرف آن به بسیاری از مشکلات جسمی و بیماری‌های مربوط به این فصل از جمله موارد زیر پایان دهید:

- درمان‌کننده سرفه
عسل در فصل سرد خاصیت دارویی دارد. بر اساس یک مطالعه انجام شده برای کودکانی که دچار سرماخوردگی بودند بدون هیچ گونه دارویی، عسل تجویز شد و نتایج مطالعات نشان داد که عسل در بهبود سرفه و خواب کودکان موثرتر از داروهای شیمیایی است. سازمان جهانی بهداشت نیز عسل را به عنوان یک ماده مسکن در درمان سرفه معرفی کرده است.

- شفادهنده زخم‌ها
عسل سابقه‌ای طولانی در درمان زخم دارد. در واقع عسل ضدباکتری و التیام‌دهنده است. هر نوع از عسل می‌تواند این خاصیت را داشته باشد. در یک مطالعه منتشر شده در مجله انگلیسی «جراحی» متخصصان از عسل برای درمان 59 بیمار که زخم‌های شدیدی داشتند، استفاده کردند. همه این بیماران جز یک نفر پس از گذشت یک هفته درمان با عسل بهبود یافتند.

- درمان‌کننده مشکلات پوستی
در یک مطالعه انجام شده در مجله تحقیقات پزشکی اروپا عسل برای درمان مشکلات پوستی در 30 بیمار استفاده شد و پس از گذشت یک هفته زخم‌ها و خارش‌های پوستی در این افراد بهبود یافت. با توجه به این که در فصل سرما اختلالات پوستی به دلیل سرمای هوا تشدید می‌شود استفاده از آن بیشتر توصیه می شود.

- انرژی‌زا
یک عقیده اشتباه در میان مردم شایع شده مبنی بر که استفاده از کربوهیدرات‌ها مفید نیست در حالی که کربوهیدرات‌ها در مواد غذایی سالمی مانند میوه‌ها، سبزیجات و آجیل وجود دارند. علاوه بر این سیستم گوارش هر فردی برای ساخت گلوکز و تولید انرژی به کربوهیدرات‌ نیاز دارد. عسل نیز یکی از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات است و به تامین انرژی بدن کمک می‌کند. عسل همچنین منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است. ‌
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
آنچه عسل به شما می دهد!!
خواص درمانی عسل
عسل چاق می کند؟عسل باعث جوش صورت می شود؟
20 معجزه عسل و دارچین