گردو بخورید به این دلیل!
بر اساس آمارهای جهانی تخمین زده می شود که در حال حاضر 500 تا 600 هزار ایرانی از بیماری آلزایمر رنج می برند.
مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از گردو می تواند از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کند و یا روند پیشرفت این بیماری را کاهش دهد. پیش از این مطالعات نشان داده بود که مصرف گردو با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و تقویت باروری مردان ارتباط دارد.

اکنون در این مطالعه که به تازگی توسط محققان آمریکایی انجام شده است نشان می دهد که یک رژیم غذایی مملو از گردو می تواند روند پیشرفت آلزایمر را کاهش دهد.
دکتر «آبها چائوهان» از موسسه تحقیقات پایه در رشد معلولیت در نیویورک که ریاست این تیم را بر عهده داشت، گفت:در این تحقیق به بررسی اثر یک رژیم غذایی سرشار از گردو بر روند پیشرفت آلزایمر در موش ها پرداختیم.
محققان در این مطالعه موش های مبتلا به آلزایمر را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه برای مدت 9 تا 10 ماه رژیم های غذایی دادند که حاوی شش یا 9 درصد گردو بود. در انسان ها این میزان با مصرف یک تا 1.5 اونس (28.35 گرم تا 42.52 گرم) گردو در روز برابر است. اما گروه دوم موش ها در مدت این مطالعه رژیم های غذایی بدون گردو مصرف کردند.

محققان در پایان این مطالعه همه موش ها را از لحاظ توانایی های فراگیری، هماهنگی حرکتی و رفتار مرتبط با تشویش مورد آزمایش قرار دادند. محققان متوجه شدند که موش های آلزایمری که رژیم های غذایی مملو از گردو داشتند نسبت به موش هایی که رژیم غذایی بدون گردو داشتند در تمامی حوزه های مورد آزمایش به اندازه قابل توجهی پیشرفت داشتند.

محققان می گویند: محتوای بالای آنتی اکسیدانی گردو که حدود 3.7 میلی مول در هر اونس است به پیشگیری از افت فعالیت مغزی در این موش ها کمک کرده است. بیش از پنج میلیون آمریکایی به آلزایمر مبتلا هستند و انتظار می رود که شمار افراد مبتلا به این بیماری تا سال 2050 سه برابر شود و به 16 میلیون نفر برسد.

این مطالعه در مجله «Alzheimer's Disease» منتشر شده است.

بر اساس آمارهای جهانی تخمین زده می شود که در حال حاضر 500 تا 600 هزار ایرانی از بیماری آلزایمر رنج می برند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایرنا

مطالب پیشنهادی:
معجزه این ادویه در درمان آلزایمر
10 علامت شروع آلزایمر
رژیمی برای آلزایمر
چگونه با آلزایمر مبارزه کنیم؟