ماده ای که به دفع چربی کمک می کند
فیبر‌ها از نظر تغذیه‌ای به دو گروه حلال و غیرحلال تقسیم‌بندی می‌شوند.
فیبرهای موجود در مواد غذایی زمان ترانزیت روده‌ای را کاهش می‌دهد و در نتیجه جذب کمتر شده و میزان کالری کمتری دریافت می‌شود.

مجید حسین قمی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: فیبر‌ها به دلیل بافت اسفنجی شکلی که دارند مثل یک تور عمل می‌کنند و باعث می‌شوند چربی‌هایی که همراه غذا وارد بدن می‌شود در این شبکه فیبری به دام بیفتد و موجب دفع چربی‌ها شود. وی ادامه داد: فیبر موجود در مواد غذایی سرعت خالی شدن معده را به تاخیر می‌اندازد به همین دلیل معده مدت زمان بیشتری را بعد از مصرف غذا پر می‌ماند در نتیجه موجب می‌شود که فرد دیر‌تر احساس گرسنگی کند.

قمی با اشاره به اینکه فیبر به دفع چربی کمک می‌کند و همچنین باعث کاهش کلسترول می‌شود، افزود: فیبر‌ها زمان ترانزیت روده‌ای را کاهش می‌دهد و در نتیجه جذب کمتر شده و میزان کالری کمتری دریافت می‌شود.

این متخصص تغذیه اشاره کرد: فیبر‌ها از نظر تغذیه‌ای به دو گروه حلال و غیرحلال تقسیم‌بندی می‌شوند که فیبرهای حلال در میوه‌ها و غیرحلال در غلات یافت می‌شود. وی گفت: کرفس، هویچ، جو، قارچ‌ها و سبوس غلات نیز حاوی فیبر هستند و توصیه کرد که هر فردی روزانه بایستی حدود ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر مصرف کند.

حسین قمی خاطرنشان کرد: مصرف فیبرهای موجود در مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان کولون (روده بزرگ) را کاهش می‌دهد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : باشگاه خبرنگاران

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!