گیاهان خواب آور را بشناسید
بوئیدن گل نیلوفر و مالیدن جوشانده گل بنفشه بر سر و بر شقیقه ها مفید است.
برای داشتن خوابی راحت و آسوده و درمان اختلالات خواب، توصیه می‌شود که کاهو، زعفران، کدوتنبل، گشنیز، بابونه و ترخون مصرف شود.

علی حسینی، متخصص طب سنتی راه درمان بی خوابی و داشتن خوابی راحت را از دیدگاه طب سنتی این گونه اعلام کرد: برای رفع بی خوابی مصرف گشنیز بسیار موثر است.همچنین کدوتنبل نیز سرشار از ویتامین A است و شیره تخم کدو همراه با شیر یک مسکن محسوب می شود. وی ادامه داد: کاهو نیز سرشار از ویتامین A، B،C است و به دلیل داشتن مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم ،منگنز، ید، روی و مس در رفع بی خوابی موثر است.

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین بهتر است فرد بی خواب در مکانی تاریک و کم نور بخوابد و کمی گلاب در آن محل پاشیده شود. حسینی ادامه داد: مصرف غذاهایی مثل آش جو، آش کدو و کاهو و هویج مناسب است.همچنین می‌توان زعفران و دارچین را بر پیشانی گذاشت. وی افزود: دم کرده گل بیدمشک نیز روزانه دو تا سه فنجان مصرف شود چرا که اعصاب را  آرام و خواب را زیاد می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: گیاه ترخون نیز از بی‌خوابی جلوگیری می‌کند. این گیاه همانند یک آرام‌بخش عمل می‌کند. حسینی تصریح کرد: دم کرده گیاه خرفه نیز برای رفع بی خوابی و راحتی اعصاب موثر است.همچنین جوشانده برگ گشنیز، کاهو، زعفران و برگ شقایق، به صورت ماساژ سر توصیه می شود.

وی افزود: بوئیدن گل نیلوفر و مالیدن جوشانده گل بنفشه بر سر و بر شقیقه ها مفید است. همچنین می‌توان از گیاه بابونه استفاده کرد چون به آرام‌بخشی شهرت دارد. این گیاه حتی برای کودکان مفید و بی‌ضرر است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : فارس

مطالب پیشنهادی:
نسخه طب سنتی برای اختلالات جنسی
درمان بیماریها با طب سنتی
زنجبیل در طب سنتی
مزاج شناسی؛ اصولی‌ترين کار در طب سنتی ايرانی
تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی!