آلبالو میوه سرخ كوچكی كه این روزها در بازار فراوان است و گوشواره زیبای باغ به شمار می‌رود برای بیماران دیابتی میوه مناسبی است، زیرا قند موجود در آن به آنان زیان نمی‌رساند و...

 

بهترین آلبالو برای خوردن، آلبالوی تازه است كه رنگی كاملاً قرمز و درخشان دارد و آلبالوی نارس، دیر هضم است و كار روده‌ها را مختل می‌كند.

هوا رو به گرمی می‌رود و خوب است بدانید آلبالو تشنگی را رفع می‌كند و شربت آلبالو بهترین دارو برای افرادی است كه عطش فراوان دارند، البته به شرطی كه بیماری قند نداشته باشند. شما این شربت را می‌توانید از مقداری آب آلبالو و شكر رژیمی نیز تهیه كنید.

هسته آلبالو، ضد اسهال و ضد فشار خون است.

آلبالو ضد مواد صفراوی، حالت تهوع و ضد سنگ كلیه است.

در كتب طب سنتی آمده است مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و افرادی كه چربی زیادی در شكم دارند سودمند است.

مصرف این میوه خارش پوستی را نیز رفع می‌كند و مصرف چند روزه آن برای كبد نیز مفید است.

آلبالو برای رفع حرارت و تشنگی و غلظت خون و صفرا مفید است.

این میوه دارای ویتامین‌های A،B،C،D و مواد معدنی منیزیم، كلسیم و آهن زیاد و كمی سدیم، پتاسیم، رُوی و فسفر است. آلبالو برای مبتلایان به نقرس، روماتیسم، درد مفاصل و تصلب شرائین (سفت شدن رگ‌ها) نیز اثر بخش است.

یك تجویز از كتب طب سنتی برای دفع سنگ مثانه

گفته می‌شود از دم‌آلبالو و گیلاس همراه با ناخنك و خارخاسك بعد از آن‌كه 10 ساعت آن‌را خیساندید می‌توانید به صورت دم‌كرده برای دفع سنگ مثانه استفاده كنید. همچنین می‌توانید مغز هسته آلبالو و گیلاس را كوبیده و یك‌دهم وزن آن رازیانه به آن اضافه كرده و برای خرد كردن سنگ كلیه، مثانه، التیام زخم‌های مجرای ادرار و سوزش ادرار از آن استفاده كنید.

خواب خوب با آلبالو

خبر دیگر این‌كه آلبالو می‌‌تواند الگوهای خواب را در بدن تنظیم كند و از این نظر، تاثیر شگفت‌انگیزی دارد.

محققان دریافته‌اند این میوه حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای ملاتونین است و وجود هورمون ملاتونین نیز برای داشتن یك خواب آرام ضروری است.

پژوهشگران می‌‌گویند: خوردن یك مشت آلبالو میزان ترشح ملاتونین را در خون افزایش می‌‌دهد و بنابراین الگوهای طبیعی خواب را در بدن بهبود می‌بخشد كه در عین حال این فرآیند به طور بالقوه مزایای دیگری نیز برای حفظ سلامت بدن و روان در پی دارد.
 
گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :jamejamonline.ir
 

 

مطالب پیشنهادی :
میوه افزایش عمر
درمان درد معده با این میوه
کالری میوه های تازه و خشک
میوه های چربی سوز
میوه های فیبر دار بخورید!