اكنون كه فصل انار فرارسیده و میوه فروشی‌ها بااین دانه‌های یاقوتی مزین شده است، خوب است درباره خواص درمانی این میوه بهشتی بیشتر بدانیم.


انار خواص آنتی‌اكسیدانی دارد. افزون بر آن این میوه زیبا و خوشرنگ منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، C وE و اسید فولیك است.

این میوه پرخاصیت، برای درمان و بهبود مشكلات گوارشی، سرطان، مراقبت از دندان‌ها، التهاب مفاصل، كم‌خونی و دیابت هم مفید است.

در طب سنتی انار برای پاكسازی پوست و كاهش التهاب‌های مختلف هم مصرف می‌شده است. آب انار برای درمان گلودرد نیز موثر است.

انار و درمان بیماری‌ها
اختلالات معده:
پوست و برگ انار برای بهبود مشكلات معده و اسهال‌ ناشی از مشكلات گوارشی مفید است. آب انار نیز در بهبود اسهال خونی موثر است.

مشكلات قلبی:
مصرف منظم انار یا آب آن باعث می‌شود گردش خون در سراسر بدن به درستی انجام پذیرد. این خاصیت، خطر حملات و سكته قلبی را نیز كاهش می‌دهد. خواص آنتی‌اكسیدانی موجود در این میوه به جلوگیری از لخته شدن خون هم كمك می‌كند.

سرطان:
انار سرشار از آنتی‌اكسیدانی است كه برای پیشگیری از سرطان مفید است. افرادی كه بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه یا پروستات هستند، باید نوشیدن آب این میوه را شروع كرده و فراموش نكنند این كار كمك زیادی به كاهش خطر بروز این بیماری می‌كند.

مراقبت از دندان:
یكی از خاصیت‌های انار این است كه آب آن، همراه با داشتن خاصیت ضدباكتریایی و ضدویروسی، به كاهش اثرات پلاك‌های دندانی نیز كمك می‌كند.

كم‌خونی:
داشتن جریان خون سالم و كافی در بدن به واسطه مصرف منظم این میوه، حاصل می‌شود. انار برای خون، آهن فراهم كرده و در نتیجه به كاهش علایم كم‌خونی مانند خستگی، سرگیجه و ضعف كمك می‌كند، اما در كنار تمام آنچه گفته شد، فواید دیگری نیز برای این میوه خوشمزه وجود دارد. به عنوان مثال، انار احتمال تولد نوزاد نارس را كاهش می‌دهد و به علاوه به مادرانی كه منتظر تولد كودكشان هستند كمك می‌كند تا نوزادی با وزن متعادل به دنیا بیاورند.

انار همچنین از بیماری آلزایمر در میانسالان و احتمال بروز آن جلوگیری می‌كند.

در ضمن متخصصان پوست معتقدند انار در كاهش مشكلات ناشی از افزایش سن مانند ایجاد چین و چروك موثر بوده و در نتیجه پوست شما را جوان و شاداب نگه می‌دارد.

انار برای بهبود هضم نیز موثر است و گویا با گذشت زمان، هر روز انسان‌ها به خواص بیشتری از فواید بی‌شمار انار پی می‌برند. پس از حالا تا پایان فصل این میوه، از میل كردن و بهره بردن از فواید بی‌شمار آن غافل نشوید.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
میوه های چربی سوز
میوه افزایش عمر
آب این میوه چربی شما را آب می کند!
میوه ای فوق العاده برای سلامت پوست
این میوه خستگی و ضعف بدن را برطرف میكند