خطر آب مروارید در این افراد بیشتر است
آب مروارید یکی از دلایل اصلی ضعیف شدن قدرت بینایی به ویژه با بالا رفتن سن است.
نتایج بررسی‌های پزشکان سوئدی نشان می‌دهد که ترک سیگار می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آب مروارید را در افراد سیگاری کاهش دهد. عارضه آب مروارید که در میان بسیاری از افراد شایع است و موجب می‌شود عدسی‌های چشم به تدریج تار شوند، یکی از دلایل اصلی ضعیف شدن قدرت بینایی به ویژه با بالا رفتن سن است.

همچنین محققان سوئدی دریافتند مردان میانسالی که روزانه 15 نخ سیگار می‌کشند در صورت کنار گذاشتن آن می‌توانند ظرف دو دهه خطر ابتلا به آب مروارید را از خود دور کنند.

دکتر «بیرگیتا اجدرویک لیندبلاد» و همکارانش بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: از آنجا که استعمال سیگار با بروز سایر بیماری‌های چشمی مرتبط است اتخاذ راهکارهایی برای کاهش مصرف آن و کنار گذاشتن این ماده دخانی حائز اهمیت است.

در این بررسی گروهی از مردان سوئدی با طیف سنی 45 تا 79 سال شرکت کرده و پزشکان به مطالعه ارتباط بین ترک سیگار و رفع 5700 مورد ابتلا به آب مروارید در مدت 12 سال در این افراد پرداختند. در این مطالعه مشخص شد مردانی که روزانه 15 نخ سیگار مصرف می‌کردند در مقایسه با مردانی که سیگار نمی‌کشیدند 42 درصد بیشتر در معرض ابتلا به آب مروارید بوده‌اند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
رازهایی كه چشم ‌پزشكان نمی‌گویند
نکاتی راجع به خشکی چشم
غذاهای تقویت کننده چشم!!
شخصيت شناسی از روی رنگ چشم ها
وقتی قرنیه چشم كدر می‌شود