این رژیم غذایی خطر سرطان سینه را افزایش می دهد
مصرف چربی زیاد تنها عامل ابتلا به سرطان پستان در تمام زنان مبتلا به این سرطان نیست.
نتایج یک آزمایش جدید تایید کرد زنانی که میزان بالایی چربی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به انواع خاصی از سرطان پستان هستند.
بررسی‌های پزشکان ایتالیایی حاکی از آن است که مصرف چربی زیاد به خصوص چربی‌های اشباع شده خطر ابتلا به انواع سرطان پستان را در زنان افزایش می‌دهد. در بررسی جدید این پزشکان آشکار شد که چربی نقش مهمی در بروز انواع خاص سرطان پستان ایفا می‌کند. با این حال این پزشکان تاکید کردند که مصرف چربی زیاد تنها عامل ابتلا به سرطان پستان در تمام زنان مبتلا به این سرطان نیست.

«سابینا سییری»، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: در این بررسی مشخص شد که مصرف چربی‌های اشباع شده با تشدید خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط است. چربی اشباع‌شده اغلب از طریق مصرف گوشت و دیگر محصولات حیوانی همچون کره و پنیر پرچرب وارد بدن می‌شود. این نتایج حاصل مطالعه روی 337 هزار زن از 10 کشور اروپایی است که رژیم غذایی و سبک زندگی آنان به طور متوسط برای 11 تا 12 سال مورد بررسی قرار گرفت. در طول این مدت حدود 10 هزار نفر از این زنان به سرطان پستان مبتلا شدند. پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص شد زنان با رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده، 28 درصد بیشتر به تومورهایی مبتلا می‌شوند که گیرنده‌های استروژن و پروژسترون دارند. بی‌تردید این خطر در زنانی که کمتر چربی اشباع شده مصرف می‌کند، کاهش می‌یابد.

سابینا سییری همچنین گفت: از سوی دیگر احتمال بروز انواع دیگری از تومورهای پستانی که فاقد گیرنده‌های دو هورمون‌ مزبور هستند هیچ ارتباطی با مصرف چربی‌های خوراکی ندارد.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
نشانه های سرطان سینه چیست؟
امیدی تازه برای بیماران مبتلا به سرطان سینه
دو ادویه مفید بر علیه سرطان سینه را بشناسید
خبر های خوش در مورد سرطان سینه
آیا بازسازی سینه پس از درمان سرطان امکان پذیر است؟