آفتاب علایم این بیماری را بهبود می دهد
به این بیماران مصرف مکمل‌های ویتامین D توصیه می‌شود.
پزشکان معتقدند مبتلایان به آسم به دلیل کمبود ویتامین D‌ و ضعف سیستم ایمنی بدن باید در معرض نور خورشید قرار گیرند. به گفته پزشکان در بدن مبتلایان به آسم سطح ویتامین D پایین است و همچنین سیستم ایمنی بدن آنها از افراد سالم ضعیف‌تر است و به همین دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب به تقویت سیستم دفاعی‌ بدن آنها کمک می‌کند. آسم از التهاب مجاری هوا در ریه‌ها ناشی می‌شود اما در عوض ویتامین D به کاهش التهاب و کنترل علائم آسم کمک می‌کند.

نتایج مطالعات جدید گروهی از پزشکان در کالج سلطنتی لندن نشان داد ویتامین D که از قرار گرفتن بدن در معرض نور خورشید تولید می‌شود بخش بیش‌فعالِ سیستم ایمنی را در مبتلایان به آسم آرام می‌سازد. همچنین در یک مطالعه دیگر که در هند انجام گرفت نقش مولکول‌های ایجادکننده نارسایی در واکنش‌های سیستم ایمنی بدن آزمایش و تاثیر ویتامین D بر سطح مولکول‌های تولیدشده توسط گلبول‌های سفید در مطالعات آزمایشگاهی بررسی شد.

به گفته «نیراج گوپتا» یکی از متخصصان در این مطالعه، ویتامین D سطح مولکول‌های آسیب‌زننده را که توسط گلبول‌های سفید در بدن مبتلایان به آسم تولید می‌شوند کاهش می‌دهد. نیراج گوپتا همچنین گفت: مبتلایان به آسم از «کورتیکواستروییدها»ی استنشاقی استفاده می‌کنند که عوارض جانبی به همراه دارد و موجب می‌شود سطح ویتامین D بدن آنان کاهش یابد به همین دلیل به این بیماران مصرف مکمل‌های ویتامین D توصیه می‌شود.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
حقایقی درباره ویتامین D
آشنایی با 12 منبع مفید دریافت ویتامین D
این ویتامین حیاتی را دریابید
افزایش خطر مرگ و میر سالمندان با کمبود مصرف ویتامین D
کمبود این ویتامین خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد