با این وجود بر ای بسیاری از ما این مسئله هنوز حل نشده که بهترین نوع شیر برای مصرف کدام شیر است مردم می گویند که شیرهای سنتی چیز دیگری است و...

 

بهترین نوع شیر: مدت دار و پرچرب!
چربی شیر تا دو نیم درصد چربی مناسبی است که البته با کمی اغماض می توان شیر های ۳ درصد یا همان پر چرب خودمان را همشامل حالش کردو شیر با درصد بالای این مقدار چربی شیر پر چرب محسوب می شود .

می گویند در بهشت ۴ چشمه جوشان وجود دارد که یکی از آن ها شیر است ،اول ژوئن هم روز جهانی شیر بود تنها ماده خوراکی که این افتخار را داشته که روزی به نامش ثبت شده است .

با این وجود بر ای بسیاری از ما این مسئله هنوز حل نشده که بهترین نوع شیر برای مصرف کدام شیر است مردم می گویند که شیرهای سنتی چیز دیگری است ،عده ای هم که طعم شیرهای معمولی را نمی پسندند مشتری شیرهای مدت دار هستند که البته خیلی های دیگر هم آن را حاوی مواد نگه دارنده و مضر می دانند .

درصد چربی شیر هم این وسط معضلی شده بعضی شیر کاملا بی چربی می خورند و بعضی دیگر معتقدند که این شیر ها مزه آب می دهد نه طعم شیر واقعی .

اما واقعا چه نوع شیری بهترین انتخاب است؟
برخلاف تصور عموم مردم پزشکان می گویند که شیر های به اصطلاح مدت دار بهترین نوع شیر است .

دکتر خاکزاد می گوید که شیر های که توسط اشعه uv میکروب زدایی می شوند یعنی به اصطلاح شیر های مدت دار از بهترین نوع شیر انتخاب می شوند همچنین این روش مطمئن ترین روش در میکروب زدایی شیر است به همین دلیل این شیر ها مطمئن ترین و با کیفیت تر از انواع دیگر هستند .

اما فکر می کنید غلظت چربی شیر تا چه اندازه باید باشد؟

اگر شما هم باور عموم مردم را داشته باشید مطمئنا بر این باورید که هر چه کمتر، بهتر حتی صفر درصد اما باور کنید که این طور نیست .چربی شیر تا دو نیم درصد چربی مناسبی است که البته با کمی اغماض می توان شیر های ۳ درصد یا همان پر چرب خودمان را همشامل حالش کردو شیر با درصد بالای این مقدار چربی شیر پر چرب محسوب می شود .

پس نگران نباشید و با خیال راحت این شیر ها را بخورید اما فعالیت را هم فراموش نکنید چرا که درست است که به این طریق از ویتامین های محلول در چربی شیر مثل ویتامین A ,K بهرمند می شویم اما چربی شیر زود هضم شده و تبدیل به انرژی می شود و اگر این انرژی مصرف نشود به صورت چربی ذخیره می شود حتی در عروق !

پس شاید برای بچه های ۲ ساله تا ۱۷ ساله و افراد که فعالیت بدنی دارند این شیر مطلوب ترین انتخاب باشد اما اگر تحرکی و فعالیت روزانه مناسب ندارید پیشنهاد می کنیم که درصد چربی را کمی پایین بیارید تا به زیر ۲ درصد برسد.

 

اما بازهم این نصیحت را بپذیرد که چربی شیر را کامل حذف نکنید و البته خوردن سه لیوان شیر در روز را هم فراموش نکنید نگویید هم دوست ندارید باور کنید خیلی زود ب طعمش عادی می شود فقط کافی است ذائقه تان را عادت بدهید .

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی :
چقدر شير بنوشيم؟
چرا بعد از خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می شویم؟
آیا مصرف شیر بدون چربی سبب چاقی می شود؟
کدام نوع شیر کلسیم بیشتری دارد؟
شیر پاستوریزه بخوریم یا استریلیزه؟