گوشت قرمز
متخصصان استرالیایی ادعا كردند زنانی كه مصرف گوشت قرمز را قطع می‌كنند، بیشتر مستعد اختلالاتی چون اضطراب و افسردگی هستند.
 
طبق بررسی‌های انجام شده از سوی متخصصان دانشگاه دی كین در استرالیا، زنانی كه گوشت قرمز نمی‌خورند دو برابر بیشتر به اضطراب و افسردگی مبتلا می‌شوند. این مطالعه روی بیش از هزار زن نشان داد، قطع مصرف گوشت قرمز به طور كامل و استفاده صرف از گوشت مرغ و ماهی آن طور كه تصور می‌شود در سالم ماندن این زنان تاثیر ندارد.

به گزارش ای بی سی، فلیس جاكا از متخصصان این مطالعه می‌گوید: ما ابتدا تصور می‌كردیم كه گوشت قرمز با ایجاد خطرات جدی برای سلامتی توام است اما در نهایت آزمایشات اخیر ما تفاوت مهمی را در این زمینه نشان داد.

این كارشناسان نتیجه گرفتند كه مصرف متعادل گوشت لخم قرمز كه حدود 3 تا 4 تكه كوچك به اندازه كف دست در هفته است،‌ برای سلامت كلی بدن و كمك به مقابله با افسردگی و اضطراب در زنان مهم و مفید است.

 گوشت لخم قرمز و البته نه گوشت‌های فرآوری موجود در فست فودها، حاوی سطح بالایی از ریز مغذی‌ها شامل اسیدهای چرب امگا - 3 است كه برای حفظ سلامت جسمی و روانی حیاتی هستند. به علاوه گوشت قرمز حاوی پروتئین‌هایی است كه حس گرسنگی را برطرف می‌كند و به انسان احساس شادی می‌بخشد.

 به علاوه این ماده غذایی منبع غنی از ویتامین B‌ است كه به شما انرژی می‌بخشد. در عوض گوشت‌های فرآوری شده مثل همبرگر،‌ بیكن و سالامی و انواع سوسیس و كالباس‌ها مملو از چربی بوده و عامل ابتلا به امراض مزمن مثل سرطان هستند.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : pezeshki.net



مطالب پیشنهادی:

غذاهای ضد استرس را می شناسید؟
موثرترین ذخیره سازی ویتامین
مهار افسردگی با خوراكی‌های خوشمزه
رژیمی برای آلزایمر
کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟