لیموترش
اگر گلودرد دارید، بخوانید.
 
مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو ،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد كرد.

این متخصص تغذیه در گفتگو با فارس، افزود: چای یكی از بهترین نوشیدنی‌های جهان است. روزانه حدود 2 میلیارد فنجان چای در سراسر جهان نوشیده می‌شود. مصرف لیموترش به همراه چای خاصیت ضدسرطانی آن را 2 برابر می‌كند كه به دلیل افزایش خاصیت آنتی‌اكسیدانی است.

وی گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد كرد. لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی‌كننده قوی است. خوردن آبلیمو سنگ‌های كلیه را نیز دفع می‌كند.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف لیموترش و دارچین همراه چای مفید است و مصرف این مواد همراه با چای، خاصیت آنتی اكسیدانی آن را چند برابر می‌كند.

صفوی اضافه كرد: لیموترش خاصیت تقویت پانكراس و كبد را دارد. مصرف آبلیمو برای افرادی كه دارای زخم گلو و پیوره هستند ، می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: نقش ویتامین C در بدن خنثی كردن نیتروزامین‌ها است و پكتین موجود در لیموترش باعث كاهش كلسترول خون می‌شود كه برای بیماران قلبی و عروقی و كم كردن عوارض بیماری بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: لیموترش باعث جلوگیری از خونریزی، افزایش مقاومت بدن، جلوگیری از عفونت‌ها و سرطان می‌شود، آنتی‌اكسیدان قوی و اثر قابض كننده دارد و مقوی بدن است.




گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir
 

مطالب پیشنهادی:

خوراکی های انرژی زا
بهترین و بدترین روغن های خوراکی
خوراکی های مفید برای شفاف شدن مو، پوست، علیه شکنندگی ناخن
خوراکی علیه شکستگی
با این خوراکی به جنگ كبد چرب بروید