به گزارش خبرگزاری رویترز بر اساس یک بررسی جدید که بر روی 40000 زن آمریکایی و نوزادان‌شان انجام شده است، نشان داد که...

زنانی که بیش از 18 کیلوگرم در حین بارداری وزن اضافه می‌کنند نسبت به زنانی که وزن کمتری اضافه می‌کنند، تقریبا دو برابر بیشتر در معرض به دنیا آوردن نوزاد سنگین وزن هستند.

 به گزارش خبرگزاری رویترز بر اساس یک بررسی جدید که بر روی 40000 زن آمریکایی و نوزادان‌شان انجام شده است، نشان داد که بیست درصد آنها در حین بارداری بیش از حد وزن اضافه می‌کنند، و در این زنان احتمال به دنیا آوردن نوزاد با وزن بیش از 4 کیلوگرم دو برابر می‌شود.

 و آنها دریافتند زنانی که بیش از 18 کیلوگرم اضافه وزن دارند، با احتمال بیشتری نوزاد سنگین وزن خواهند داشت،حتی اگر دچار دیابت بارداری - شکل کوتاه‌مدتی از بارداری که معلوم است که خطر داشتن نوزاد سنگین وزن را می‌افزاید- نباشند.

دکتر ترزا هیلیر از مرکز پژوهش‌های بهداشتی کیزر پرمننت در پورتلند اورگون که این بررسی در آن انجام شده است در این باره گفت: "به علت آنکه زنان بسیاری که بیش از 18 کیلوگرم وزن در حین بارداری به دست می‌آورند، مهم است که پیام مهمی برای اغلب زنان است که از افزایش وزن در حین بارداری اجتناب کنند."

 نتایج این بررسی در شماره اخیر ژورنال بیماری‌های زنان و زایمان (Obstetrics &Gynecology) منتشر شده است.

 هیلیر گفت اضافه‌وزن در حین بارداری خطر داشتن نوزادان سنگین‌وزن را می‌افزاید، و بررسی‌ها بیانگر آن است که این نوزادان طوری برنامه‌ریزی می‌شوند که در ادامه زندگی دچار اضافه‌وزن یا چاقی شوند.

 بر اساس تعریف کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا، نوزادانی که بیش از 4 کیلوگرم وزن دارند، سنگین‌وزن محسوب می‌شوند.

 یک نوزاد سنگین وزن خطر زایمان مشکل را افزایش دهد که نوبه خود خطر پارگی، خونریزی، و اجبار به جراحی سزارین مادر و خطر گیر کردن شانه‌های نوزاد در حین زایمان و شکستگی استخوان‌های ترقوه او را می‌افزاید.

 پژوهشگران گفتند این یافته‌ها دال بر این است که همه زنان باید از افزایش وزن مفرط در حین بارداری خودداری کنند. و زنانی که برای دیابت بارداری مورد درمان قرار گرفته‌اند باید همچنین  اضافه‌وزن‌شان را زیر 18 کیلوگرم نگاه دارند.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: همشهری آنلاین
مطالب مرتبط:
چه مقدار افزایش وزن در زمان بارداری طبیعی است؟
بارداری و ورزش