...می‌تواند با مهار هورمون تستوسترون روند ریزش مو را کند کرده و حتی در مراحل اولیه ریزش مو از ریزش ارثی موها جلوگیری کند...
 

نتایج تحقیقات پژوهشگران آلمانی نشان می‌دهد که عامل اصلی ریزش مو، هورمونی است که در آن فرم فعال هورمون تستوسترون به نام «دی هیدرو تستوسترون» نقش اساسی را به عهده دارد.

دکتر آدولف کلنک، داروساز و سرپرست گروه تحقیقاتی درماتولوژی از دانشگاه «ینا» در آلمان گفت: هورمون تستوسترون كه در بدن مردان به صورت طبیعی و به مقدار زیادی وجود دارد با تاثیر بر ریشه‌های مو باعث از بین رفتن سیکل طبیعی متابولیسم آنها شده و با از بین بردن حاملین انرژی ریشه‌های مو، باعث ریزش می‌شود و در ادامه روند طاسی را به وجود آورد.

وی در ادامه گفت: معمولا این حالت در خانم‌ها پس از دوران یائسگی با افتی که در میزان هورمون استروژن به وجود می‌آید، نمود پیدا می‌کند که این نوع ریزش مو اصطلاحا ریزش موی آندروژنیک نامیده می‌شود.

كلنك با اشاره به تحقیقی كه بر روی بیش از 2/1 میلیون نفر صورت گرفته است، افزود: نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که 63 درصد افراد، دچار ریزش موی ارثی هستند. همچنین مطالعات تکمیلی نشان داده که سن شروع ریزش مو در جوانان رو به کاهش است.

وی گفت: تحقیقات بالینی نشان داده که کافئین می‌تواند با مهار هورمون تستوسترون روند ریزش مو را کند کرده و حتی در مراحل اولیه ریزش مو از ریزش ارثی موها جلوگیری کند.

طی این تحقیقات مشخص شد که در کنار تستوسترون عوامل دیگری چون آنزیم فسفودی استراز که به صورت طبیعی در بدن افراد وجود دارد و نیز عواملی چون سوء تغذیه و استرس هم در ریزش مو موثر است.

وی در پایان گفت: برای بررسی چگونگی عملکرد کافئین تحقیقات بیشتری لازم است.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: ایسنا
 
مطالب پیشنهادی:
آیا درمانی برای ریزش مو وجود دارد؟
سلامتی موهای شما به تار مویی بسته است!!
شوره سر
ساختمان مو
مزوتراپی(1)