جان دادن در راه زیبایی
لطفا گول نخورید...
باورش سخت است، اما منبع خبر رییس سازمان غذا و داروی کشور است، سال گذشته سه نفر در کشور بر اثر مصرف قرص‌های لاغری، جان خود را از دست داده‌اند. باورش سخت است چون به همان اندازه که در ماهواره و شبکه های غیررسمی در مورد لاغر شدن با این داروهای غیرمجاز تبلیغ می شود، به همان اندازه در رسانه های داخلی در مورد خطرات آنها گفته و نوشته شده است. اما ظاهرا دروغ های بزرگ همچنان باورپذیرتر است و کسانی که با این دروغ ها رویاپردازی می کنند، کم نیستند.

در این میان حقیقت دیگری هم وجود دارد که اغلب شیفتگان تبلیغات این چنینی، خام و مبهوتش شده اند، پشت این تبلیغات متاسفانه اهداف اقتصادی وجود دارد که بر احساسات مخاطب سلطه پیدا می کند تا شاخص های پوشالی از زیبایی را به تصویر بکشد.

لازم است مخاطب بداند که منافع اقتصادی، برنامه های برخی از شرکت های رسمی و غیررسمی را بر این موضوع متمرکز کرده که شاخص های زیبایی براساس لاغری اندام، پوست زیبا، قد بلند و موی زیبا تعریف می شود. مسلما این موارد شاخص های زیبایی تعریف می شود، اما کسانی که صاحب خدادادی این شاخص ها هستند، جمعیت بسیار محدودی را شامل می شوند، بنابراین این شرکت ها ابزارها و شیوه هایی را به شما معرفی می کنند که قرار است تا شما را صددرصد به این شاخص ها نزدیک کند. پس اغراقی در تبلیغات این شیوه ها شکل می گیرد تا مخاطب را اقناع کند که می تواند با آنها به زیبایی برسد.

این شرکت ها از ستارگان هنری که اتفاقا نانشان را تا حدودی به خاطر همان نعمت های خدادادی به دست می آورند و جا به جا شدن چند کیلو از وزنشان می تواند تیتر اول روزنامه های زرد باشد و بر دستمزدهایشان تاثیر بگذارد، با پرداخت مبالغ هنگفت بهره می برند تا مخاطب مطمئن شود که این زیبایی ها اکتسابی است.

حالا این سمت دنیا، مخاطب ساده دل ما که این تبلیغات ماهواره ای را باور کرده، قرص لاغری «هربال اسلمیت» یا «سیبوترامین» را مصرف می کند که تا پای از دست دادن جان و سلامتش پیش برود.

دغدغه های یک زن خانه دار که اضافه وزن دارد، نوجوانی که از فرم بینی اش راضی نیست و مرد جوانی که وراثت کار دست موهایش داده، قابل احترام است، اما امکان حل این نازیبایی ها یا همیشه ممکن نیست یا امکانش گاهی منوط به خطرهایی می شود که حتی شانس لذت بردن از زندگی را از آنها می گیرد. لطفا گول نخورید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : جام جم آنلاین

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!