مصدومیت رونالدو چیست؟
رونالدو در طول بازی‏های جام باشگاه‌های اسپانیا، دچار این آسیب شده است.
کریستین رونالدو، بازیکن تیم رئال مادرید و تیم ملی پرتغال، در آستانه بازی های سرنوشت‌ساز پرتغال در جام جهانی 2014 برزیل دچار مصدومیت شد.

رونالدو در طول بازی‏های جام باشگاه‌های اسپانیا، دچار این آسیب شده است. تاندونیت زانو یا «زانوی جهندگان» عارضه‌ای است که معمولا به علت استفاده بیش از حد زانو به وجود می‌آید و به التهاب و دردناک شدن تاندون کشککی زانو می‌انجامد. تاندون کشککی یا پاتلا، ساختاری است که گروه عضله چهارسر ران را به استخوان درشت‌نی در ساق پا متصل می‌کند. استخوان کشکک یا پاتلا قطعه استخوانی آزادی است که درون این تاندون قرار گرفته است.

تاندونیت کشکک زانو در اغلب موارد ناشی از فشارهایی بر بافت‌ها و ساختارهای حامی اطراف زانو است. دویدن، جهیدن و خم شدن مکرر زانو از حالت بازشده (برای مثال بلند شدن از حالت چمباتمه) در ایجاد این عارضه نقش دارند. در اغلب موارد ورزشکاران حرفه‌ای که فشار زیادی روی زانویشان می‌آورند، دچار این عارضه می‌شوند اما حتی افرادی که تفریحی ورزش می‌کنند هم ممکن است دچار آن شوند.

عوامل خارجی که در ایجاد این عارضه دخیل‏ند، از جمله شامل کفش نامناسب، خطاهای تمرینی (از لحاظ شدت، تکرار و مدت)، سطح زمین (سطوح سفت و سیمانی) می‌شوند. خطاهای تمرینی را می‌توان در 3 مورد (شدت بیش از حد، مدت زیاد و تکرار بیش از حد) خلاصه کرد. پیش رفتن بیش از حد سریع در برنامه تمرینی یکی از علل عمده بروز تاندونیت کشککی است. عوامل داخلی زمینه‌ساز این عارضه سن، انعطاف‌پذیری و شل بودن مفصل است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatiran.com