این داروی ریزش مو، میل جنسی مردان را کم می کند
این دارو ابتدا فقط برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌شد.
امروزه گرایش مردان به ترمیم مو و جلوگیری از ریزش مو، بقدری زیاد شده که برخی نه تنها برای آن هزینه زیادی متحمل می شوند ، بلکه عوارض ناشی از داروهای آن را هم می پذیرند.

داروی" فیناستراید "که برای ریزش موی آقایان تجویز می شود، عوارضی بر روی توان جنسی مردان دارد. هر چند متخصصان می گویند اگر این دارو به اندازه و تحت نظر پزشک مصرف شود، عوارض موقتی دارد .

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه عوارض مصرف داروی «فیناستراید» که برای ریزش مو در آقایان از آن استفاده می‌شود، با قطع دارو از بین می‌رود، می گوید: در 3 تا 5 درصد موارد ممکن است مصرف این دارو موجب کاهش میل جنسی شود، ولی تاکنون موردی به شکل نازایی و عقیمی گزارش نشده و حتی در مدل‌های حیوانی که از دوز بالاتری استفاده می‌شود، نیز این مشکل وجود نداشته است. دکتر سیدمسعود داوودی می افزاید: داروی فیناستراید ابتدا فقط برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌شد، ولی با توجه به اینکه مصرف آن جلوی تاثیر هورمون مردانه را نیز می‌گیرد، رشد مجدد موی سر مصرف‌کنندگان این دارو که برای بزرگی پروستات از آن استفاده می‌کردند، باعث شد برای جلوگیری از ریزش مو در آقایان نیز از این دارو کمک بگیرند. وی با بیان اینکه مقدار مصرف دارو برای ریزش مو کمتر از مقدار توصیه شده برای درمان بزرگی پروستات است، اظهار می کند: این دارو را باید براساس نظر پزشک و با توجه به مقداری که او توصیه می‌کند، مصرف کنید. همچنین هرچه فرد سن کمتری داشته باشد، استفاده از این دارو هم موثرتر است و حتی می‌تواند موجب رشد مجدد موها شود. در سنین بالاتر اما میزان موفقیت هم کاهش می‌یابد. به طوریکه حدود 60 درصد کسانی که در سنین پایین و براساس نظر پزشک از این دارو استفاده می‌کنند، نتیجه خوبی از درمان می‌گیرند و با افزایش سن احتمال موفقیت درمان هم کمتر می‌شود.

دکتر داوودی با تاکید بر اینکه عوارض مصرف این دارو موقت است، می گوید: این عوارض گاهی با ادامه مصرف برطرف می‌شود و نیازی به قطع دارو نیست و در شرایطی هم لازم است دارو قطع شود.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : جام جم سرا

مطالب پیشنهادی:
بالا برنده های ميل جنسی
علل کاهش میل جنسی در زنان ومردان
درمان افسردگی به قیمت از بین رفتن میل جنسی!؟
دارویی که مردان را دچار ناتوانی جنسی می کند
10 بیماری که میل جنسی را در زنان کاهش می دهد