ترک سیگار به روش درمانگران سنتی
این مواد غذایی میزان علاقه افراد به مصرف سیگار را افزایش می‌دهند...
اگر تصمیم دارید سیگار را برای همیشه كنار بگذارید بد نیست به توصیه درمانگران و كارشناسان ترك سیگار كه به صورت طبیعی برای این كار اقدام می‌كنند، آشنا شوید. خوشبختانه امروزه شیوه‌های بسیار متنوعی برای ترک سیگار در میان تکنیک‌های طب مکمل و جایگزین در سراسر جهان دیده می‌شود كه می‌تواند درمانی كمكی و مطمئن برای بهبود روند ترك سیگار محسوب شود. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان با کمک تکنیک‌های متنوعی از قبیل رژیم غذایی، پاکسازی سموم از بدن با کمک طب سوزنی، ماساژ درمانی، رفلکسوتراپی و دیگر شیوه‌های رایج در جهان در كنار متدهای روز دنیای پزشكی برای درمان افراد علاقه‌مند به ترک سیگار اقدام می‌کنند.  پیشنهادها و توصیه‌هایی که علاوه بر بازسازی قابلیت‌ها و توانایی‌های بدن به حفظ نشاط و سلامت جسمی و روحی فرد ترک‌کننده نیز کمک می‌کند.

چی بخورید تا سیگار نکشید
به اعتقاد کارشناسان تغذیه و درمانگران طبیعی تجویز رژیم غذایی سرشار از سبزیجات تازه و موادغذایی حاوی فیبر و ویتامین در تسریع روند ترک افراد بسیار موثر است. نوع رژیم غذایی و مواد مصرفی در وعده‌های غذایی تاثیر زیادی در موفقیت و سربلندی افراد علاقه‌مند به ترک سیگار دارد. درمانگرانی كه امروزه در كلینیك‌های ترك سیگار در جهان فعالیت می‌كنند علاوه بر بهره‌مندی از شیوه‌های رایج و دارودرمانی، مصرف خوراكی‌ها و مواد غذایی خاصی را به مراجعان خود توصیه می‌كنند. آنها مصرف روزانه جوی دو سر، اسفناج، برگ چغندر، سیر، کاهو، چای سبز، شلغم، کلم بروکلی و برگ کلم را بهترین برنامه غذایی برای آمادگی جسمانی بیشتر برای ترك سیگار معرفی می‌كنند. به اعتقاد آنها مصرف این مواد غذایی علاوه بر آنکه انرژی لازم برای مقاومت بدن فرد را افزایش می‌دهد موجب افزایش ایمنی دستگاه تنفسی به‌ویژه ریه نیز می‌شود.

ماساژ ژاپنی را فراموش نكنید
بهره‌گیری از ماساژ ژاپنی یكی از بهترین شیوه‌ها برای افزایش مقاومت بدن فرد سیگاری برای ترك و همین‌طور تخلیه بهتر و كامل‌تر سموم و اخلاط نامناسب از بدن است. افرادی که تصمیم به کنار گذاشتن سیگار دارند، می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از نسخه‌های كارشناسان ترك سیگار از این شیوه به عنوان یک شیوه کمکی و بسیار موثر در تخلیه سموم و اخلاط ناشی از مصرف سیگار در بدن‌شان بهره ببرند. بسیاری از متخصصان ماساژ درمانی در مکاتب مختلف همچون شیاتسو، یومی‌هوتراپی، رفلکسوتراپی و دیگر شیوه‌های ماساژ درمانی با کمک ماساژ نقاط مرتبط با غدد لنفاوی بدن که بیشتر در ناحیه زیربغل و زیر زانوها قرار دارد به جذب بهتر مواد سمی و اخلاط ناسالم بدن پرداخته و به این ترتیب روند ترک سیگار را در افراد علاقه‌مند به ترک، تسریع می‌کنند. برای استفاده از این شیوه بهتر است با یک متخصص رفلکسوتراپی یا یومی هو تراپی مشورت کنید.

تصفیه خون با عرقیات گیاهی
عرق شاه‌تره یکی از عرقیات گیاهی بسیار موثر در پیشبرد روند ترک سیگار است. عرق شاه‌تره به دلیل خاصیت تصفیه‌کنندگی و پاکسازی خون از اخلاط موذی و نامناسب روند درمان افراد سیگاری را تسریع می‌کند. این عرق گیاهی یکی از بهترین داروهای گیاهی برای افراد سیگاری محسوب می‌شود که علاوه بر افزایش جذب میزان ویتامین c در بدن این افراد موجب افزایش اشتها و بازگشت به وزن طبیعی به این افراد می‌شود. كافی است سری به یكی از نزدیك‌ترین عطاری‌ها یا فروشگاه‌های گیاهی بزنید و عرق گیاهی شاه‌تره را از آنها تهیه كنید. با مصرف این عرق گیاهی علاوه بر پاكسازی خون می‌توانید با صبر و حوصله بیشتری با سیگار خداحافظی كنید. علاوه بر این نوشیدن آب کافی و مایعات مناسب از دیگر راهکارهای طبیعی است که به خروج سموم و اخلاط ناسالم و موذی در بدن کمک می‌کند، به ویژه افرادی که از شیوه‌های ماساژ درمانی برای دفع سموم و اخلاط ناسالم بدن خود بهره می‌برند باید به یاد داشته باشند که با نوشیدن مقدار قابل‌توجهی آب در طول روز می‌توانند به دفع سریع‌تر اخلاط و سموم از بدن‌شان کمک کنند.

این پرهیز‌های غذایی را جدی بگیرید
به توصیه کارشناسان و درمانگران، افرادی که در آستانه ترک سیگار قرار دارند یا مراحل آن را پشت‌سر می‌گذارند بهتر است از مصرف مواد غذایی که موجب اسیدی شدن محیط بدن‌شان می‌شود، پرهیز کنند. این مواد شامل انواع نوشابه‌های گازدار، آبمیوه، ماءالشعیر، قهوه، گوشت قرمز، ماهی، تخم‌مرغ، سوسیس و کالباس، غذاهای کنسرو شده، غذاهای تهیه شده در مایکروفر، جگر، سیرابی، جوانه گندم، پنیر، بادام‌زمینی، گردو و برخی از حبوبات است. این مواد غذایی میزان علاقه افراد به مصرف سیگار را افزایش می‌دهند، بنابراین باید برای مدت مشخصی تا ترک کامل سیگار، این مواد را از سبد رژیم غذایی بیماران حذف کرد. گوشت قرمز، سوسیس و كالباس، غذاهای كنسروی شده، غذاهای پخته شده در مایكروفر، الكل، جگر، دل و قلوه، سیرابی، جوانه گندم، عدس، جوجه، تخم‌مرغ، پنیر، بادام‌زمینی، گردو و قهوه تمایل به كشیدن سیگار را افزایش می‌دهند.

نكته‌ای طلایی برای شما كه دچار بی‌خوابی شده‌اید
اگر جست‌وجویی كوتاه در فضای مجازی درباره كلینیك‌های ترك سیگار در كشور چین داشته باشید، خواهید دید كه چینی‌ها برای از بین بردن عوارض ناشی از ترك سیگار و بی‌قراری‌های فرد سیگاری استفاده از طب سوزنی چینی و طب سنتی خود را توصیه می‌كنند. این درمانگران با کمک طب سنتی گوش و بدن بسیاری از اختلالات شایع در زمان ترک سیگار را در بیمار به حداقل می‌رسانند. متخصصان طب سوزنی چین با کمک سوزن‌های خود علاوه بر کمک به تخلیه سریع‌تر سموم از جریان گردش خون و بافت‌های بدن، بروز سردردهای احتمالی را کنترل کرده و مانع از بروز اختلالات و مشکلات تنفسی در بیماری می‌شوند. علاوه بر این، متخصصان طب سوزنی با کمک سوزن‌های شفابخش خود اختلالات خواب، دردهای عضلانی و تحریکات عصبی این مراجعان را در زمان ترک کنترل کرده و به بیمار کمک می‌کنند تا در دوره ترک سیگار شرایط روحی بدون استرسی را پشت‌سر بگذارد.

فشارهای عصبی را مهار كنید
یكی از عواملی كه موجب می‌شود تا افراد سیگاری هنگام ترك با مشكل روبه‌رو شوند هجوم فشارهای عصبی و تنش‌های روانی در زمان ترك سیگار به دلیل كاهش میزان نیكوتین دریافتی در بدن است. از اینرو كارشناسان ترك سیگار به این افراد توصیه می‌كنند تا در طول روز دست كم 20 دقیقه از تكنیك‌های ریلكسی و مدیتیشن برای افزایش میزان مقاومت و توان روحی خود استفاده كنند. این افراد با كمك مدیتیشن می‌توانند بر حالت‌های روحی، پرخاشگری‌ها و عصبانیت خود غلبه كنند. در حقیقت یادگیری تكنیك‌های تنفس، چگونگی تمركز و تخلیه فشارها و استرس‌های ناشی از فعالیت‌های روزمره مهم‌ترین عاملی است كه روند ترك سیگار را در این افراد بهبود می‌بخشد.

سراغ قلیایی‌ها بروید
اگرچه استفاده از موادغذایی طبیعی و تازه برای دریافت انواع ویتامین‌ها از قبیل ویتامین E و C از سوی متخصصان و درمانگران توصیه شده است، با وجود این درصورت نیاز به ویژه در زمان‌هایی که بیمار دچار اختلال در عملکرد سیستم عصبی و دستگاه گوارش شده، مصرف قرص‌ها و مکمل‌های غذایی به‌ویژه مکمل‌های E و C توصیه می‌شود. اگرچه بهتر است مصرف این مكمل‌های غذایی را همواره با مشورت درمانگر خود به برنامه‌تان اضافه كنید، اما فراموش نكنید كه مصرف مواد غذایی که به قلیایی شدن محیط بدن کمک کنند در تسریع روند درمان افراد علاقه‌مند به ترک سیگار بسیار موثر است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد درمانگران طب‌سنتی مصرف مواد غذایی اسیدی را برای این گروه جایز نمی‌دانند. ترکیب کشمش، انجیر خشک و بادام ازجمله بهترین دانه‌ها و مغزهای مغذی برای افزایش میزان تمایل به ترک سیگار است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : مجله سیب سبز

مطالب پیشنهادی:
آیا سیگار به کم شدن استرس کمک می‌کند؟
با این روشهای طلایی سیگار را ترك كنید(1)
با این روشهای طلایی سیگار را ترك كنید(2)
اگر نمی خواهید سیگار را ترک کنید، این مطلب را بخوانید