شما هم روی شکم می خوابید؟
زیر استخوان لگن خود بالش قرار دهید.
همه ما پس از گذراندن یک روز کاری سخت، خوابیدن و استراحت کردن را بهترین گزینه می‌دانیم اما باید این نکته را هم بدانیم که وضعیت‌ بدن در حین خواب برای بهتر خوابیدن بسیار مهم است. یکی از عادات نادرست افراد هنگام استراحت، خوابیدن روی شکم است. خوابیدن در این حالت می‌تواند میزان خرخر کردن را کاهش دهد و آپنه خواب را از بین ببرد اما فشار زیادی به کمر و گردن وارد می‌کند. همچنین زنان باردار باید نسبت به وضعیت بدنشان به هنگام خوابیدن دقت بیشتری داشته باشند و از خوابیدن روی شکم خودداری کنند.

بسیاری از افرادی که عادت به خوابیدن روی شکم دارند در ناحیه گردن، کمر و مفاصل احساس درد می‌کنند. این درد می‌تواند بر میزان خواب شما تاثیر بگذارد و باعث شود در طول شب چندین بار از شدت درد از خواب بیدار شوید. طبق بررسی مرکز تخصصی مایوکلینیک،‌ خوابیدن روی شکم علاوه بر فشاری که روی کمر وارد می‌کند به ستون فقرات آسیب می‌زند زیرا قسمت میانی بدن جایی است که بیشتر وزن در آن جا قرار دارد. فشار وارد شده به ستون فقرات، بقیه ساختار بدن را هم تحت فشار قرار می‌دهد. همچنین افراد زمانی که روی شکم می‌خوابند مجبور می‌شوند برای نفس کشیدن سر خود را به یک سمت بچرخانند و موجب می‌شود سر و ستون فقرات از ردیف همدیگر خارج شوند.

به گزارش هلث‌لاین، اگر از جمله افرادی هستید که در وضعیت دیگری نمی‌توانید بخوابید می‌توان از راهکارهای زیر برای کاهش عوارض این وضعیت خوابیدن استفاده کرد:

- برای خواب از بالش بسیار باریک استفاده کنید یا اصلا بالش زیر سرتان نگذارید.

- زیر استخوان لگن خود بالش قرار دهید.

- پس از بلند شدن از خواب حرکت کشسانی انجام دهید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
10 گام تا یک خواب راحت
روان‌شناسی جالبی درباره ی خواب دیدن
ساده ترین راهکارها برای یک خواب راحت
راههای تنظیم ساعت فیزیولوژیكی بدن(خواب وبیداری)
مواد غذایی خواب آور را بشناسید