این جراحی زیبایی خطرناک است
انجام فعالیت های ورزشی بهترین راهکار برای کاهش وزن و رفع معضل چاقی است.
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران گفت: انجام جراحی زیبایی شکم برای بیماران عوارض مخرب و در اغلب موارد جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

دکتر نجات حسینی با اشاره به اینکه بسیاری از بانوان و حتی مردان که چربی اضافی شکم دارند بهترین راهکار رهایی از این معضل را جراحی زیبایی شکم می دانند، افزود: تحقیقات انجام شده بیانگر آن است که جراحی زیبایی شکم و انجام مستمر این کار سلامت فرد را با خطر جدی مواجه می کند. وی گفت: بسیاری از مبتلایان به چاقی به جای استفاده از رژیم های مناسب غذایی و انجام فعالیت های ورزشی به این نوع راهکار متوسل می شوند.

حسینی افزود: عواملی مانند ژنتیک و محیط بر چاقی افراد تاثیر گذار است و معمولا این روند با الگوی غذایی نامناسب از قبیل پرخوری های زیاد زمینه بیشتر این معضل به ویژه چاقی در ناحیه شکم را به دنبال دارد. عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران گفت: هم اکنون سه نوع عمل جراحی پلاستیک شکم ابدومینوپلاستی (تامی تاک)، لیپوساکشن (خارج کردن چربی زیر پوستی) و یا ترکیب این دو روش استفاده می شود که اگرچه به ظاهر موفقیت آمیز بوده و موجبات رضایت فرد را فراهم کند اما عوارضی را به دنبال دارد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، عفونت، تجمع مایع، از دست دادن پوست، درد و تورم پاها را از جمله عوارض جراحی زیبایی شکم بیان کرد و افزود: بسیاری از متقاضیانی که برای انجام این نوع عمل مراجعه می کنند در مورد عواقب و عوارض های آن بی اطلاع هستند.

حسینی گفت: ورزش و انجام فعالیت های بدنی بهترین راهکار برای کاهش وزن و رفع معضل چاقی است که باید بیش از روش های دیگر لاغری از جمله اعمال جراحی مورد توجه قرار گیرد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایرنا

مطالب پیشنهادی:
شکم متناسب، با جراحی زیبایی؟!
جراحی زیبایی بینی چیست و چگونه انجام می‌شود؟
نکاتی مهم راجع به جراحی پلک
جراحی زیبایی بالا کشیدن ابروها و پیشانی