توصیه‌های اورژانس به عزاداران حسینی
در صورت بروز حادثه و یا وجود مصدوم و بیمار در تکایا و هیات های مذهبی، بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرید.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: اورژانس پیش بیمارستانی با شماره تماس سه رقمی 115 بدون نیاز به پیش شماره در همه جای کشور با استعداد حدود 2100 پایگاه شهری و جاده ای و 15 فروند اورژانس هوایی آمادگی پاسخگویی به نیازهای فوریتهای پزشکی عزاداران حسینی را دارد.

مجتبی خالدی گفت: در صورت بروز حادثه و یا وجود مصدوم و بیمار در تکایا و هیات های مذهبی، بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرید. وی گفت: با اعلام آدرس دقیق با رعایت موارد مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی (اعم از خیابان های یکطرفه و ورود ممنوع) و همچنین تعداد دقیق مصدومین و بیماران، می توان زمان رسیدن تیم های اورژانس را کاهش داد.
خالدی گفت: مراکز اورژانس 115 برای آموزش مسئولین تکایا و هیات های مذهبی در خصوص نحوه ارائه خدمات فوریتهای پزشکی در زمان بروز حادثه قبل از رسیدن اورژانس 115 آمادگی کامل دارد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در ادامه گفت: با توجه به بررسی صورت گرفته در خصوص تماس های انجام شده با مراکز ارتباطات 115 در مراسم سال گذشته بیشتر حوادث مربوط به بیماران نیازمند به مراقبت های سوختگی، حوادث و سوانح ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی، بیماران قلبی و تنفسی بوده است.
خالدی گفت: توصیه اصلی اورژانس 115 رعایت موارد بهداشتی در طبخ غذا و تامین آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی، رعایت نکات ایمنی در خصوص تردد سالمندان، رعایت نکات ایمنی در رابطه با برق و گاز و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و ایمن مطابق با کارشناسی و تایید کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی می باشد.

وی در پایان گفت: در خواست اورژانس 115 از روسای هیات های مذهبی، تاکید و آموزش در خصوص باز نگهداشتن مسیر برای رسیدن آمبولانس بر بالین نیازمندان در زمان انتخاب محل عزاداری و برپایی تکایا و در طول زمان عزاداری و تردد در خیابانها می باشد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
روش های جدید برای پیشگیری اورژانسی از بارداری
7 مورد اورژانسی برای کودکان
کمک های اولیه در شرایط خطرناک
وقتی نفس تنگ می شود
با مشاهده این 10 علامت به پزشک مراجعه کنید