ظروف یکبار مصرف را از این مراکز خریداری کنید
مردم باید از ظروفی که استاندارد است، استفاده کنند.
رییس اتحادیه پلاستیک تهران با تاکید بر اینکه مردم از واحدهای معتبر، ظروف یکبار مصرف را بخرند، گفت: از مهم‌ترین مواردی که خریداران باید به آن توجه داشته باشند این است که کف این ظروف باید عنوان شرکت و برند تولیدکننده حک شده باشد و مردم باید از ظروفی که استاندارد است، استفاده کنند.
سید رحیم مقیمی اصل گفت: با توجه به ایام سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) و افزایش مصرف ظروف یکبار مصرف، تمام اعضای اتحادیه پلاستیک دست به دست هم دادند تا در بازار قیمت ها افزایش نیابد و بعضی ها نیز تخفیفاتی را در نظر گرفته اند. وی افزود: ظروف یکبار مصرف نباید تغییر رنگ داده باشند. چون کدر بودن نشانه وجود ناخالصی در آن هاست و باید کاملا شفاف باشند.

مقیمی گفت: ممکن است در بعضی از ظروف نام شرکت یا تولیدکننده آن ها حک نشده باشد و نام برند روی برچسبی که در بسته بندی ها وجود دارد موجود باشد که این ظروف هم استاندارد هستند.

رییس اتحادیه پلاستیک تهران با بیان اینکه طی هشت ماه اخیر بحث افزایش قیمت مواد اولیه تولید پلاستیک مثل پلیمر مطرح شد، افزود: بحث افزایش 400 تومانی در قیمت مواد اولیه تولید پلاستیک مطرح شد ولی این کار اجرایی نشد. وی گفت: حدود هشت ماهی است که پتروشیمی ها تلاش می کنند قیمت پلیمر و مواد اولیه پلاستیک را افزایش دهند ولی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در برابر این موضوع مقابله کرده اند و فعلا این موضوع منتفی شده است.

به گفته مقیمی، هر ساله با نزدیک شدن به ایام محرم، بسیاری از دلالان وارد بازار می شدند و مواد اولیه تهیه ظروف یکبار مصرف را خریداری و انبار می کردند که با اقدامات صورت گرفته، امسال حدود 80 درصد از دلالان از بازار پلاستیک خارج شدند.

یکی از مراکز مهم توزیع و عرضه ظروف یکبار مصرف در جنوب تهران در منطقه راه آهن (خیابان بهداری)، در جنوب غربی (خیابان مولوی)، در منطقه غرب (سازمان آب، آریاشهر) و چهارمین مرکز در خیابان آذربایجان است که فروشندگان دراین مراکز دارای مجوز از اتحادیه بوده و به توزیع ظروف به صورت قانونی و با قیمتی مناسب می پردازند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
این مواد واقعا سرطان زا هستند؟
محیط خود را سرطان زا نکنیم!!
6 عامل سرطان زا اما پر مصرف
2 عامل مهم سرطان‌زا را بشناسید
خوشمــزه‌های ســـرطان‌زا